Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad anser ni om en frisk häst i bra kondition får ont i ryggen, (reagerar på palpation) och blir så stel att det inte går att rida som...
Svar
13
· Visningar
2 407
Senast: Vinja
·
B
Hästvård Min 17 åriga häst har skav på nosryggen det ser ut som död hud. Han hade det när jag köpte han för ett år sedan dom sa att han haft det...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Caress
·
Hästvård fick idag höra av en vän till mamma att det finns en shettis till salu några mil bort, mammas vän har själv lånat denna shettis men fick...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: jassica
·
Hästvård Tog in pålla vid 19 och hennes högra öga var jättesvullet:crazy: Så det blev ingen ridning utan pyssel och så har jag sköljt med...
Svar
12
· Visningar
2 065
Senast: lizzie
·
Foder & Strö gör en egen tråd nu om Thengills bantning. ni som har erfarenheter eller har samma problem får gärna skriva här så kan vi följa...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 264
Senast: Gullan86
·
H
Hästvård Hur gammal gissar ni på att denna hästen är, ni som har lite koll på hur tänder ska se ut vid vissa åldrar. jag är lite osäker om jag...
Svar
7
· Visningar
4 940
Senast: hästhandlarjävel
·
B
Hästvård Häromdagen upptäckte jag några knölar på min häst och börjar fundera på vad detta kan vara, och om det är något att oroa sig över...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: Tooveee
·
S
Hästvård Hur tränar man bort en bukig mage - jag menar en rund mage på en häst som inte är tjock eller överviktig för övrigt. Den bara finns där...
2
Svar
25
· Visningar
7 563
Senast: Tooveee
·
J
Hästvård Hejsan! Är det någon som vet något bra sätt att skydda sig själv och framför allt sin häst från sommarens alla bromsar och andra...
Svar
4
· Visningar
1 691
Senast: tgd
·
H
Hästvård Det är såhär, min medryttarhäst har fått en stor galla på sitt vänstra framben. Den är ca 2 cm bred och lång och står ut ca 2 cm från...
2
Svar
25
· Visningar
3 403
Senast: urkella
·
Hästvård Nu har det hänt något i hagen och hästen kom in med detta http://www.pixbox.se/pic_show_id21805543.html var inte halt första dagen men...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 053
M
Hästvård Det finns många trådar postade om ligamentskador och hovledsinflammation. Jag har läst många av dem. Det verkar vara väldigt olika vad...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: Tuvisen
·
K
Hästvård Vad kan det va som orsakar min hästs hälta?? För att göra en lång historia kort: i maj förra året blev min då fyra år gamla häst halt...
Svar
8
· Visningar
3 282
Senast: klabbarparn
·
M
Hästvård Hej! Min häst har vart halt på höger fram till och från i nästan 2 månader nu. Första gången han började halta var efter en träning då...
2
Svar
28
· Visningar
2 632
·
D
Hästvård Undrar lite över botulism. Har en häst som kommer att få hösilge istället för torrt hö till hösten och har hört att hästar bör...
Svar
16
· Visningar
1 252
Hästvård Måste nu rådfråga er kloka bukare ;) Min Draumur har sedan länge "plågats" av diverse hudproblem, dels att han är mkt känslig för...
Svar
16
· Visningar
2 564
Senast: Draumsyn
·
Hästvård Så här i betestider slår mig tanken om hur olika vi resonerar om just vila och återhämtning. För en del skulle det innebära djurplågeri...
Svar
3
· Visningar
932
·
Hästvård Ja, man ska ju undvika att hälla Switch i sadelstaden, och det gjorde jag också på pållan idag. MEN tröga jag hade inte räknat med att...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: norrland65
·
Hästvård En god väns häst har en fraktur i hovbenet. Det ser ut som en spricka som går mitt på hovbenet. Den upptäcktes tyvärr inte vid första...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: MHelena
·
D
Hästvård min ponny började brunsta i mitten av februari. sedan dess har det kommit massa klet under svansen på henne varje dag. det luktar starkt...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: diggiloo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka