Övningar Till Bukig Mage

Sv: Övningar Till Bukig Mage

ska kolla med honom nästa gång jag tränar, alltid bra o veta :)

Men vi ger ca 0,75 L?,(kraffts skopa) pluss knappt 5dl betfor i, morgon o kväll, i en sån "liten" spann o vi fyller hela spannen med vatten, så cirka, nästan dubbelt så mkt avtten som fodergivan tror jag det blir.

Men då vi inte ville sluta med lucernen då vår tränare tyckte detta sa han även att vi kuunde byta ut grooven 125 som vi körde med, så vi bytade långsamt över helt till havre, vilket funkat mkt bättre, o han ser mkt bättre ut än när vi körde med grooven..

Min sköthäst som är en shetlandsponny har också samma problem, han är slimmad i övrigt förutom hans "hängande" eller runda buk eller vad man nu ska kalla det.

rid hästen i bra form, då jobbar den med ryggmusklerna och bukmusklerna. klättring är väl även bra för ryggmusklerna, tömkröning. SEn se de flesta hästar bukigare ute i hagen när de slappnar av än när de jobbar på banan. Sen blir de ju ofta bukiga på sommarn när de går och äter gräs, eftersom det har så hög TS och de då äter väldigt mkt tar det stor plats i magen.

Okej jag är nog inte så bra att arbeta hästen i en bra form, *hsthost* men klättring gör vi mycket, sen löshoppar jag han också.

okej, hm har hört (vet inte om det är sant) travhästarna dels är så smala för att de blir körda så fort, så det ska tydligen vara bra för att få bort bukigheten. tömkörning kan du ju prova annars...

Mm, shettisen var förut en tävlingshäst i trav men såldes eftersom han knappt vann några lopp. Mmm, men jag är inte så rutinerad inom det men. ^^

Liknande trådar

Hästvård Har en häst som sedan han kom hit har haft en jättemage. Han är dessutom väldigt tunn och insjunken över ryggen, så magen beror väl...
Svar
19
· Visningar
6 779
Senast: cello
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
13 090
Hästvård Det är väl gränsfall i fall detta rör hästvård eller foder men jag lägger tråden här ändå. Pållen det gäller: 75% Trakehner, resten...
2
Svar
20
· Visningar
2 617
Senast: akleja
·
Foder & Strö Jag har en gammal dam här hemma som snart är 27 år, hon är fin i kroppen för sin ålder, lite bukig (fölmärr och stått i några år efter...
2
Svar
20
· Visningar
2 927
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III