Jag har bla skrivit "En försiktig kontakt..." och "att det kräver stor fingertoppskänsla..".Jag frågade dig hur mycket du tycker man ska fortsätta höra av sig till någon som avsagt sig kontakt?
Nej du har inte sagt något om stalking. Det gjorde jag. Eftersom jag tycker du rekommenderar ett förhållningssätt som i många andra lägen skulle anses respektlöst och till och med kränkande.
Det ÄR en tunn linje mellan att helt enkelt respektera att en person sagt den inte vill ha kontakt, och att inte släppa en befogad oro och fortsätta höra av sig. Men jag personligen anser du lägger vikten fel. Du lägger den så det räcker att nån är orolig. Jag anser att vilken grund man har för sin oro är avgörande. Som sagt, någon som efter gräl sagt upp en sparsam kontakt är en sak, någon som utan förklaring plötsligt drar sig undan en till dess nära och god kontakt är en annan sak. Men du tycks anse att oro som oro?
Extremt få människor har fingertoppskänslan du talar om dessutom.
En bra början är faktiskt att läsa det jag skriver och inte förvränga det till något det inte är. Det underlättar enormt mycket.