M
mallan20
Sv: Underlig hälta?
Du hade rätt
borde han int ha hovledsinflamation då ??
Du hade rätt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
borde han int ha hovledsinflamation då ??
Jag förstår vad du menar. Jag frågade Equiterapeuten om jag verkligen kunde sätta igång han som vanligt, och han sa att det inte var några problem eftersom det rörde sig om en muskelsträckning. Och Innan jag satt igång honom hade jag ju longerat han i 5 dagar. Men sen visade det sig ju att det inte bara var en muskelsträckning, och det var bra att vi fick veta det så pass tidigt då, så vi kan utreda det nu.
longering är ju inte precis jättebra för att sätta igång en häst, böjt spår sliter väldigt mkt.
att gå ut och promenera i SKRITT några månader är det bästa och inte alltid lyssna till 100% på veterinärerna utan ta det säkra före det orsäkra.
ibland säger de tex att man kan skritta uppsuttet om man inte orkar gå då är man ju så lat så jag vet inte vad, att jag riskerar hästens bästa med en människas tungd bara för att man inte orkar gå ibland undrar man hur de tänker.
Bra att du fick en diagnos, även om det är trist att hästen är skadad brukar jag ändå tycka det är bättre än när man har en halt häst där man inte vet vad som är fel.
Trodde vet att hovledsinflammationen berodde på ligamentskadorna?
Henrik kanske har semester, om jag var som du skulle jag försöka få Henrik på något av era återbesök då jag gissar att det blir flera, och att man kanske vid vissa kollar om ligamentskadorna börjar läka?
Det är ju svårt att ultraljuda ligament, och på min hemmaklinik såg de inga ligamentskador alls på min häst, men när jag var uppe i Skara så kunde Henrik se skadan på ultraljud.
Min häst har stått i liten grushage mer än ett år, han får pinnar och kvistar att gnaga på emellanåt.
Hoppas på bra besked på ditt återbeslk, och att hästen blir helt frisk!
Om den bara bråkar på och rör på sig så, ha honom där han är lugn