Foder till min magra fullblod

Sv: Foder till min magra fullblod

Trodde faktist hon skulle vara värre i hullet än vad hon är. Ger du henne bara ordentligt med foder så är hon snart tillbaka i hull.
Du är ju medveten om att hästen behöver fodras upp.
 
Sv: Foder till min magra fullblod

Groov 125 tycker jag är super, sett flera hästar som tagit sig mkt bra på det. Dock dyrt....
 
Sv: Foder till min magra fullblod

Trodde faktist hon skulle vara värre i hullet än vad hon är. Ger du henne bara ordentligt med foder så är hon snart tillbaka i hull.
Du är ju medveten om att hästen behöver fodras upp.

jag håller med. SÅ illa är hon INTE! Inte en muskel, men den där får du ordning på snart tror jag!

Du har ju lyckats förr (å du fick MIG att börjamed alfa :bow::love:)

Jag tycker personligen att alfa är lite "mirakelkur"... tror 1-2 månader med det kan räcka! Så bete + energi nu, å sen alfa så fort betet börjar bli dåligt!

Tömkörning är mkt klokt :bow:
 
Sv: Foder till min magra fullblod

jag håller med. SÅ illa är hon INTE! Inte en muskel, men den där får du ordning på snart tror jag!

Du har ju lyckats förr (å du fick MIG att börjamed alfa :bow::love:)

Jag tycker personligen att alfa är lite "mirakelkur"... tror 1-2 månader med det kan räcka! Så bete + energi nu, å sen alfa så fort betet börjar bli dåligt!

Tömkörning är mkt klokt :bow:

Alfa är det bästa fodret att mata upp en häst som kanske är lite kräsen och inte äter vad som helst. Dom äter det med god aptit.

Jag kan verkligen inte sätta mig på hästen med den ryggen hon har. Hon har faktiskt aldrig varit såhär spinkig över ryggen i min ägo. Därför är ju tömkörning och promenader det bästa just nu.
 
Sv: Foder till min magra fullblod

såg att det hade skrivits lite om kli i den här tråden, har typ inte hittat någon annan så försöker här. Vad har vetekli för ungefärligt analysvärde
? och finns det några för och nackdelar emd att fodra med kli ? och vad kostar det per kg ungefär ?? :)
 
Sv: Foder till min magra fullblod

Ungefärligt värde är 8,5 mj och 108 smrp. Tänk på att kli är oerhört lätt, så det blir stor volym (mycket mat) för att det ska märkas i foderstatsberäkningen.

Pris och lämplighet uttalar jag mig inte om, men håll koll på Ca/P-kvoten om du väljer kli.
 
Sv: Foder till min magra fullblod

Hej! Jag har också ett fullblod som är svår att hålla i hull, han går just nu på dodson&horell´s "build-up" det har funkat jätte bra på honom är dock ganska dyrt, men det är dte värt! Finns också spillers musli som heter mare´s and youngstock tror jag...annars är väl det viktigaste fri tillgång på hö med bra värden. Lycka till!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 482
Senast: Irival
·
Foder & Strö Köpte en ny häst på våren, ett sto på 16år, ca 165cm. Har nu gått på bete sen början av sommaren och magrat av! Har blivit smal över...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 022
Senast: skiesabove
·
Hästvård Har min häst ute på foder,han åkte dit i början på Juni och var tunn då efter att ha varit på utbildning Mars och April där han i...
2
Svar
21
· Visningar
3 967
Senast: Centaur
·
Hästvård Det är väl gränsfall i fall detta rör hästvård eller foder men jag lägger tråden här ändå. Pållen det gäller: 75% Trakehner, resten...
2
Svar
20
· Visningar
2 613
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp