Svettiga hästar

Sv: Svettiga hästar

Jag har ett litet kallblod med väldigt tät vinterpäls och en kort, fin och glansig sommarpäls. Har i viss mån försökt anpassa ridningen efter klimatet. Jag har hittills inte har rakat min häst...
Om man behöver/vill raka sin häst har väl också att göra med hur hårt och mycket man tränar, hur lätt ens häst svettas, om man tränar i ridhus eller bara ute e t c?

Jag har (kanske av ren okunskap) alltid trott att om hästen är helt frisk och om man anpassar sin träning efter årstiderna, så ska inte så mycket täcken och rakning behövas :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 351
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka