Överkotning.

Sv: Överkotning.

Ja, för det är jag som tar hand om den, har gjort det hela våren, sommarn och jag får göra vad ja vill me henne..bara det inte sårar henne....:p

Jag skriver vad ägaren sa, och ja, självklart har hon varit till vet. det verkar ju som om ni tror jag är helt dum i huvudet...:eek:

Men hon var INTE till en ATG-klinik. Dom kan man inte lita på....
Men ni får tror som ni vill, men hon har vart iväg...:mad:

Hon har till och med ett märke efter att han hade rakat henne på knät, jag kan ta kort om ni inte tror....

Senast ändrad:

Det är då inge fel på de som jobbar på Atg klinikerna i dalarna. beror helt och hållet på vilken vetrinär man väljer. Var hästen till Å*lund?

Hovslagarn sa det i förebyggande fall...;)
Det tolkar jag som att hovslagarn var bekymrad för hästens hälsa...
Oavsett hur duktig hovis är så är h*n ingen skicklig veterinär med röntgenblick.
Oavsett vad veterinären sade så är det hästens ord som gäller i slutändan,"talar" hästen om att den är obekväm så lyssna på det.
Lyssna INTE på folk som säger att "travare alltid är snubbliga" eller "att det är bara att rida på som vanligt".
Lyssna till hästens signaler,varje dag,varje ridtur.

:eek:
Det där får du allt förklara närmare.. :confused:

AM

Ja det tycker jag oxå att hon kan förklara.Det finns tre verksamma vet på atg klinikerna i dalarna.Jag har då goda erfarenheter från båda klinikerna och har fått hästar(både mina egna och jobbets behandlade av samtliga tre vet och alltid med gott resultat. sen är det ju så att vissa hästägare tolkar det vetrinärerna säger som fan läser bibeln och hör bara det de vill höra.Och inte följer rehab mm. och då går det ju som det går.

men bara för att jag är värdelös om hästar tydligen...vet faktiskt inte varför jag sa att man inte kunde lita på ATG-klinikerna....men det är en där som har missbedömt hästens fel och typ behandlat för något annat,
:crazy:

Men om jag ska vara ärlig så vet jag inte faktiskt inte varför jag sa det, men det är vad jag har hört, och man ska inte lita på vad andra säger förrens man upplever det själv kanske. Nu ska jag använda det , ni duktiga bukefalister, har sagt till mig och se vart detta går.

Jag vet nog att många tycker illa om mig, men jag känner att jag blir lite kränkt och ledsen av det jag läser, så det blir automatiskt att jag säger spydiga saker som jag har sagt. MEn jag hoppas ni kan förlåta mig:) och respektera att jag är inte lika hästkunnig som er, men jag försöker så gott jag kan. Har ridit i 10 år och hoppas att jag lär mig mera när jag ska börja på ett hästgymnasium.

Senast ändrad:

Det är männskligt att fela.Även vetrinärer är människor.
Därimot är det fel av dig att dömma ut hela vet kåren på klinikerna här ikring.Återger inte ägaren till hästen hela förloppet är det inte heller helt lätt att ställa diagnos.

Även vet du använt har gjort samma misstag.. inte bara en gång.
Även jag har varit på den kliniken.

Detta är ju igentligen helt ot.Eftersom jag bor i trakten kanske jag känner till din hovslagare med.Vem skor?

Försök att ta till dig en del av det som skrivs i den här tråden även om det låter hårt mycket av det som skrivs.Kunskap är inte tungt att bära.

Hur fick hästen en sträckning? i knät? och hur ställdes den diagnosen?

Ja, tycker det jag med. Jag känner mig så frustrerad så det bara händer utan att jag tänker.

Min hovis heter Kjell, efternamn vet jag inte. Brukar faktiskt vara vid ATG-kliniken :angel:...har med sig en elev som heter Maja tror jag.

Jag tror hon har busat runt med de andra hästarna hon går med och det är nog i framknät, kan lägga in en bild där han rakade.

Ägaren sa att han sa..:D, att det var en sträckning som lätt kan hända. Och att hon skulle bli helt frisk. Fast jag har valt att inte hoppa med henne, tror inte det är nån bra ide att chansa. Så jag håller mig till lättare dressyr och uteritter...:bump:

Ahlgren ? ;)

Dalarna är litet :angel:

Behandlades hon nått i knät? Eller rakades hästen av annan orsak?
Du gör nog rätt i att skippa hoppningen .Men precis som andra skrev passa dig för lömska underlag som det som du visar i filmen tex. är inte bra för någons hästsben.
Är du noga med underlaget får du igen så mycket i längden.

Ja, det stämmer nog;)

Jag har inte frågat ägarn om det så mkt än. Men nånting måste han ha gjort.
Nu rider jag på åker där det är gräs och jämt underlag. Ska undvika ojämnheter med henne.
Här kommer lite bilder.
Ridbanan:Syns inte så jättebra men....

HPIM0988.jpg

Rakningen:

HPIM1014.jpg

Jag hoppas bara att "ägaren" talar om för dig precis som det är, så att intre hästen blir värre!

Anledningen att jag ifrågasatte besöket i förra ilägget var för att du skrev att du varit med och sprungit med henne på kliniken... (vilket jag citerade där).

Hoppas att det blir bra med hästen och att du tar det väldigt försiktigt och är lyhörd på hästens signaler om h*n får ont!

Jadå, jag ska ta det försiktigt och se vad som händer med henne framöver. Men förhoppningsvis kommer det att gå bra.

Tack:bow:

Ja, det var hon. HAn tycker jag är bäst..:D

O herregud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! du..... då kan du inte ha så mkt erfarneheterav veterinäer... vet du hur många som ar fått åka till Ultuna efter ledbehandlingar utförda av denne vet du tycker är bäst????? Jag har god & lååååång erfarenhet utav denna veteriär efter år av arbete i travstall:crazy:

Nej, nog har jag inte stor erfarenhet, men tycker det inte är nå fel på han..man får ha egna åsikter...;)

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 583
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 692
Senast: Ceta
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 254
Senast: qitis
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 070
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka