Överkotning.

Sv: Överkotning.

Tack för detta inlägg....:) Känner att jag behöver all hjälp och stöd jag kan få. Men du vill väl veta hur det gick hos vet.? Jag kommer att skriva vad han gjorde, vad vi ska göra med henne o.s.v. Hoppas många är med och deltar...:bow:

Av alla ägare vi har i alla fall, så är det då ingen som tror sig tjäna pengar i massor på sin häst.
Och att dom sedan vill suga kronor är ju helt uppåt väggarna.

JAg vet inte vad det är för folk du träffat men har förstått även sedan tidigare att du har fördomar om travsporten.

Och i övrigt så har det ju inget att göra med TS häst.

AM

Jo det är just det som det hela bottnar i men sanningen är ofta så obekväm att den inte tåls att diskutteras så jag väljer att avsluta här och nu.. både för många uppfödare och hobbyägare av tidigare tävlings travare.

Fördommar jag??? Nej du, bara delger dagens sanning precis som TS har gjort..

Vad menar du? Det är ju precis så det är. Måste du öv.h taget svara? jag svarade Ts och detta var inte riktat till någon annan än henne.

Men du vill väl veta hur det gick hos vet.? Jag kommer att skriva vad han gjorde, vad vi ska göra med henne o.s.v. Hoppas många är med och deltar...:bow:

Jag tror både jag och många flera vill följa detta fall och höra hur det går och vad som ligger till grund för detta trauma och hur länge det har försegott..

Lycka till!!!!

Hästen ser jätte fin ut. men med sådan alvarlig benställning hade jag ALDRIG vågat sitta på den hästen även om den vore ohalt.. En häst med så alvarlig överkotning har garanterat mågot alvarligt fel i benet.
men lycka till hos vet på onsdag å skriv gärna här hur det gick.

Jag ska ge besked så fort jag har kommit hem på onsdag, men nu får hon stå i sjukhage och ha de bra och få lite extra ompyssling...;)

Men hon står inte alltid så där som hon gör på korten. många gånger står hon helt korrekt, men ibland blir väl det sånt tryck att hon har inget annat val än att kota över.

Ok, jodå..hon går i sjukhage och använder stödlinda.....försöker väl få henne att röra sig så lite som möjligt....bara skritta omkring och beta...

Hade den hästen hamnat i min ägo hade jag avlivat den. Det tror jag är det bästa i längden, faktiskt.

Jag kan lägga in en film från ett ridpass i vintras-våras så ni kan se hur hon rör sig. Den är inte så lång men det syns lite....;)

Ursäkta men med det där är ingen ridbana utan en jätteknöglig kuperad hage med stenar som du sitter och rider i..Brukar du rida där??? :eek:

Har inte någon annanstans att rida och det är faktiskt inte så kuperat, men just den tiden var det väldigt lerigt:mad:, annars är det bra gräsmark....;)

jaha....men det finns faktiskt värre fall än den här! Min hovis har sagt det och han säger att det kommer att funka. Likaså vet. sist hon var där. Men vi kanske får annat besked nu, men som sagt, det finns värre....

Ursäkta men med det där är ingen ridbana utan en jätteknöglig kuperad hage med stenar som du sitter och rider i..Brukar du rida där??? :eek:

Har det över huvudtaget nånting med ts tråd att göra? Sluta hoppa på hon för allting. Du kan ju öppna en klagomålstråd om du behöver få ur dig nånting ^^

ja? om du ser på hästens ben och lägger ihop det med denna "ridbana" där det är kuperat och hårt? (är det is också?) så förstår du kanske?

Tyckte inte det var något fel på dendär banan. Och eftersom hästen RIDS utan PROBLEM och till och med veterinären säger att det inte kommer att påverka ridningen något. VAD är problemet?

ingen pratar om veterinär utan hovslagare.
Hon har ju inte åkt till veterinär ännu?

så det är helt okej för dig att din häst skulle ridas på ett sådant underlag med is på? och samtidigt har problem med benet? för en vanlig häst skulle det ju vara 99% risk att den vrickar sig..

Tyckte inte det var något fel på dendär banan. Och eftersom hästen RIDS utan PROBLEM och till och med veterinären säger att det inte kommer att påverka ridningen något. VAD är problemet?

Om hästen nu har blivit halt så rids den väl inte utan problem?

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 583
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 693
Senast: Ceta
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 255
Senast: qitis
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 070
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka