Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Hur mycket mineraler ska man ge en häst på 153cm i mankhöjd / dag? Skulle jag ge hästen Mustang mineralblandning...
Svar
9
· Visningar
4 200
Senast: AmelieA
·
E
Hästvård jag undrar hur man får med sig höt till ett meeting om man har två hästar med sig, finns de något foder som funkar ungefär som hö, finns...
Svar
13
· Visningar
1 848
Senast: jemeni
·
G
Hästvård ja, som frågar lyder, använder ni gräsbrodd när ni är ute och tävlar ? ( på sommrarna då förstås :p ) stog och pratade med...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Snudd
·
Foder & Strö Hur gör ni, tar ni direkt på fältet i samband med balning eller när balarna är färdigensilerade? Mamma har plockat en kasse med...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Strajder
·
A
Hästvård Vi har en 6 årig travare som har blivit behandlad av vet (tuppkam kortison) för Knäledsinflammation i höger bakben. Equiterapeuten...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: Tuvisen
·
U
Hästvård är de alltid värme när dom har kot/senskideinflammation? eller räcker de med att dom är galliga? eller kan dom ha de även om dom inte...
Svar
19
· Visningar
8 108
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Min häst har efter en massa turer blivit diagnostiserad med broskförändringar i bakknäna, ffa i vänster bakben. Hon har varit ohalt...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: Görel
·
M
Hästvård Jag håller på att rida in min unhäst och hon har fått ett överben, tycker att det är ett litet till på gång då hon fått en liten knöl...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: älgen
·
Hästvård Hej! På måndag ska jag vara hos vet med min ponny, vi ska vara där kl. 09.00. Men sen på kvällen är det körträning också (18.00). Jag...
Svar
11
· Visningar
1 291
Senast: Tora
·
Foder & Strö Ja, nu ska jag avslöja precis hur korkad jag är ibland ;)! Det här är något jag funderat på ett tag... Hösilage har lägre TS-halt än...
Svar
16
· Visningar
1 697
Senast: SaraXX
·
Hästvård Hovis var ute och skodde min häst idag, och sa att han reagerade lite när han stått länge på en hov. Hon klämde på armbågen och sa att...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Bonita4
·
Hästvård min häst går nu i en hage med mkt gräs och får därför inget kraftfoder lr hö alls eftersom han lätt går upp i vikt och är tillräckligt...
Svar
1
· Visningar
600
Senast: iloveyou
·
Foder & Strö Här hemma har vi slagit rubbet. Ska börja pressa hösilage i morgon och till helgen tar vi in höet hoppas jag. Och det är nästan på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 538
Senast: Skogsola
·
K
Hästvård Kom att tänka på en sak.. Kanske låter lite luddigt, men finns det vissa saker som gör att hästen visar hälta i knäna (fram) istället...
Svar
2
· Visningar
1 180
Senast: klabbarparn
·
Foder & Strö Någon som skickat för analys och kollat ev mögel? Vilka värden och är det ett tjänligt hästfoder?
Svar
1
· Visningar
1 304
Senast: kullerbytta
·
Hästvård Var på klinik i veckan för att besiktiga en häst jag vill köpa, treårig nykastrerad valack, hbl, oinriden. Går klockrent igenom böjprov...
2
Svar
22
· Visningar
2 886
Senast: Puppan
·
  • Låst
Hästvård en häst har blivit behandlad på klinik 3 gånger med spruta i hovleden för hovledsinflamation, hästen är fortfarande halt men hältan har...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 208
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har ju varit förskonad från många av de 'små' skadorna/grejorna (på bekostnad av att jag fått de stora.. :crazy:). Tror jag under...
2
Svar
25
· Visningar
20 428
Senast: mackan
·
Hästvård Ja, berätta lite om egna erfarenheter vad gäller kot- eller knäledsinflammationer. Gick det över efter en behandling? Fick ni...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 262
B
Hästvård Har min tinker fotskabb? eller mugg/rasp? eller både och ? i början av Juni fick min tinker fläckar på huden som var variga och...
Svar
3
· Visningar
2 000
Senast: H3+
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka