lös benbit...*suck*..

Sv: lös benbit...*suck*..

Därför att jag i alla år, han är nu 11 år, hela tiden suttit och känt efter om han är ojämn m.m... ja, alla saker jag nämnde i inlägget tidigare.

Jag har många gånger sagt att jag kommer aldrig mer att köpa en häst som jag VET har en defekt.

Dock tycker jag otroligt mycket om min häst, men jag kommer nog alltid att rida honom som om han vore av glas - skör...

Förra ägaren har jag inte haft några problem med, jag blev erbjuden att köpa honom först sedan det var klart att han hade en lös benbit och den då tilltänkta köparen tackade nej.

Mvh San

jätte gammal tråd jag vet, men köpte du hästen?

Lite ot:

Tycker det är konstigt att en del resonerar att det bara är att plocka bort benbiten om den börjar ställa till besvär.
För det mesta betyder det att det blivit skador på leden om hästen börjar få ont av benbiten. Det KAN bli bra ändå, men många gånger blir slipskadorna på leden något som ger men för livet.
Att dessutom köpa på sig en häst som inte går att fullförsäkra är att spela högt, tycker jag.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 537
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 546
Senast: WBanna
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 178
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Barmarksdrag/canicross