Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enligt min vet, så räcker inte behandling i blodet till vid hovledsproblem, utan där måste man spruta i led.
Sant eller ej vetefan, men hon avstår gärna från att spruta i led i 'onödan' generellt. Men när jag tyckte 'kan vi inte spruta i blodet' just när det var hovleder inblandade tyckte hon att det räcker nte till, hovleder så 'måste' man behandla i led.
Dock kan det ju TS fall vara värt att behandla i blodet också kanske?
att titta bakåt förstår jag inte riktigt vad du menar?
jag trodde att det var sprutning i led vi pratade om..
jag har aldrig hört annat än att spruta när det handlar om hovledsnflammation
Är hästen fysiologiskt korrekt skodd och får hovledsinflamation som dessutom är återkommande hovledsinflamationer så är det förvånadsvärt ofta det secundära och primärfelet går att finna i hästens bakre del.. Därför skrev jag att det kanske är dags att titta bakåt.
Nu handlar ju detta om en häst som misstänkts fått en fel behandling inte återkommande inflamationer.
Hästen är korrekt skodd den enda anledningen till hans påstådda inflamation var övervikten.
ägaren har bokat tid på mälarkliniken, ska dit nästa vecka.
Jag nämde även om strålbenet och det kan mycket väl vara aktuellt att röntga. om någon är intresserad kan jag återkomma nästa onsdag med reslutat.