Har eran häst haft kot/knäledsinflammation?

Sv: Har eran häst haft kot/knäledsinflammation?

Idag har vi varit på återbesök, behandlingen hade gett mycket bra resultat.

När vi kom första ggn:
2 grader halt i kota, 2 grader halt i knä. (hade missuppfattat förut, han var bara en halv grads halt utan böjprov)

Nu på återbesöket:
Helt klockren i knäet, 1 grad halt i kotan.

Så en återbehandling och box 2 dar, minihage 2 veckor och därefter bete en vecka innan återbesöket.

Vad tror ni om min lilla pojkes odds att bli bra på denna behandling? :)

jag har en ponny som hade kot och knäledsinflammation. Knäet blev bra på en behandling och kotan på två. Hon vilade totalt i minst 4 månader, endast skritt promenader för hand 20 minuter 2 ggr/dag. efter friskförklaring var hon igång helt efter ungefär 4 månader till.

Jag tror att han kan bli bra, men jag skulle vila honom MYCKET längre än den rekommendation du har fått. Alltså vila även efter ÅB.

Okej, vad skönt. :) Hoppas på att han blir bra.

Menar du vila honom i minihage? För jag har inte skrivit nånstans hur länge han ska vila innan igångsättning.

jag har en ponny som hade kot och knäledsinflammation. Knäet blev bra på en behandling och kotan på två. Hon vilade totalt i minst 4 månader, endast skritt promenader för hand 20 minuter 2 ggr/dag. efter friskförklaring var hon igång helt efter ungefär 4 månader till.

Alltså, vilade hon 4 månader innan hon blev friskförklarad? Och sedan satte du igång henne och hon var helt igångsatt efter 4 mån?

Hur länge skrittade du henne?

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 399
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 997
Senast: Mint
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 117
Senast: MayGrace
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 372
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka