Foder till min häst

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Mahogny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 706
M

Mahogny

Hej! Jag vill gärna att min häst får i sig alla vitaminer och mineraler. Just nu får hon betfor och bio vimin (tror jag den heter) Men jag känner att hon har lite lågt med energi. Skulle vilja ha lite mer power:D samtidigt blir hon lätt tjock. Så ge tips på foder som inte gör hästen allt för tjock och som hjälper till med att ge energi, vitaminer och mineraler.

Sv: Foder till min häst

Går den på bete ? I så fall får den säkerligen i sig både vitaminer/mineraler. Vitaminer har förövrigt sällan hästar extra behova av.

okej.. just nu går hon på bete men ska stallas in snart pga. att hon ska sättas igån ordentligt.

En liten mängd havre brukar göra en del hästar lite piggare i ridningen om det är det du menar med energi. Matar du den med mer energi kan den bli piggare men förmodligen också tjockare om du inte samtidigt ökar träningen. ;) Se till att den får ett bra grovfoder så magen mår bra, mindre mängd kraftfoder på det om och vad som behövs avgörs av vad du har för hö. Sedan är det rolig träning som gäller.

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 080
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 952
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
815
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 212
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka