svar snabbt , föl m. ledinflammation

Sv: svar snabbt , föl m. ledinflammation

Jag hoppas du skojar :eek: Ett föl i den åldern ska/bör äta minst varannan timme.
Du påstår mer eller mindre att ni låter den ligga o svälta ihjäl,vad är det för fel på folk :devil::eek:

Skäll inte på Cursed..
Det är inte hennes fel att hon blivit satt i denna situation

AM

Ja...själv satt jag här och visste inte vad jag skulle tro - det låter så otroligt nonchalant att lämna ett sjukt föl på det viset. och ägaren skall vara veterinär?:eek:

Sådana historier gör mig så besviken på mänskligheten...:cry:

Jag skickar kramar till Cursed som blivit ovetande utsatt i denna hemska situation...

Och skickar "onda ögat" till ägarna var dom än befinner sig!

knapp igen

pratat med ena ägaren, verkar som den inte varit så dålig innan, men så har den slutat få penicilin så därför den är så illa däran.
Den stod ju upp i går morse, men sen så låg den hela dagen.

Den låg ju på annan plats i boxen i morse, och en stund senare ytterligare en annan plats, men jag tror inte den varit uppe, utan snarare försökt, och misslyckats.
Försökte hjälpa föl upp innan, men lyckades bara en gång, och den verkar inte kunna bära upp sig med bakbenen och hålla balansen, så hade behövt någon annan här som kunde stödja på andra sidan.

Men var iaf nere och köpte en nappflaska, så fått i den lite i alla fall, ska ge mer om en timme eller nåt..

Sen så är här sjukt mycket flugor i deras vet.stall nu, har sprayat både sto och föl med knottspray, men två minuter senare så är flugorna på igen.

Den andra veterinären har inte dykt upp, ej säkert h*n kommer... Men det hade varit bra, så fölet kunde fått lite smärtstillande.

Ägarna kommer hem i eftermiddag, troligen ska det lilla livet tas bort ikväll. Sorgligt, men bättre än lidande.

Senast ändrad av en moderator:

Jag skällde inte :o trodde på allvar att det var ett troll
Resten var info och en allvarlig fundering på vad det är för fel på folk (menade ägaren)

Mosat vitlök, kokande vatten övrer. låt det svalna -SPRAYA.

det gör att flugorna flyr några timmar iallafall

Stackars dej som hamnat i den här situationen.
Kanon att du får i den med nappflaska iaf.

Hoppas att det vänder för fölis.

kramar

Nu är i alla fall det stackars lilla fölet borta för gott... :(
jag kommer aldrig vänja mig, tycker det är hemskt även om det är enda man kan göra..

Kramar till dig som ofrivilligt få gå igenom det hela.
Och en massa sparkar till de som satte dig och fölet i den situationen!:mad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka