Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig regntäcke på sommaren, för då har jag eksemtäcke. Regnar det mycket så tar jag av det täcket och han får vara naturlig.
Japp håller med!! Täcken förstör hästarnas eget skydd....kanske därför "alla" hästar e så "känsliga". Onödigt med 20 täcken på vintern å 3 på sommarn. Dom är inte människor å kommer alldrig bli det häller. Låt dom va utan både vinter & sommartid så dom får bygga upp eget skydd....visst regnar det flera dagar å inte det finns så mkt skydd i hagen kan man slänga på ett täcke. Men finns det bra med skydd i hagen e det icke nödvändigt...men det e min åsikt det. När jag började tänka logiskt å sluta fjolla me en massa täcken hit å dit så började då min häst å bli mkt tåligare.Skriver under på detta.
för mycket mänskliga appliceringar på våra stackars hästar, som numera alltför ofta behandlas som barbie dockor och iklädes i tid och otid.
Mackan - som täckar som du.
Japp håller med!! Täcken förstör hästarnas eget skydd....kanske därför "alla" hästar e så "känsliga". Onödigt med 20 täcken på vintern å 3 på sommarn. Dom är inte människor å kommer alldrig bli det häller. Låt dom va utan både vinter & sommartid så dom får bygga upp eget skydd....visst regnar det flera dagar å inte det finns så mkt skydd i hagen kan man slänga på ett täcke. Men finns det bra med skydd i hagen e det icke nödvändigt...men det e min åsikt det. När jag började tänka logiskt å sluta fjolla me en massa täcken hit å dit så började då min häst å bli mkt tåligare.
Japp håller med!! Täcken förstör hästarnas eget skydd....kanske därför "alla" hästar e så "känsliga". Onödigt med 20 täcken på vintern å 3 på sommarn. Dom är inte människor å kommer alldrig bli det häller. Låt dom va utan både vinter & sommartid så dom får bygga upp eget skydd....visst regnar det flera dagar å inte det finns så mkt skydd i hagen kan man slänga på ett täcke. Men finns det bra med skydd i hagen e det icke nödvändigt...men det e min åsikt det. När jag började tänka logiskt å sluta fjolla me en massa täcken hit å dit så började då min häst å bli mkt tåligare.
Har alldrig sktivit att jag totalvägrar täcke!!!! Finns dem som fjollar för mkt me sina porslins djur att dom får hudproblem....det är 100% sanning!Det finns ju faktiskt hästar som inte är gjorda för ett svenskt klimat och aldrig kommer att kunna utveckla ett eget skydd....
Svensk sommar klarar nog iaf de flesta, det enda jag menar är att totalvägra täcken och tro att alla hästar klarar sig utan och utvecklar sitt eget skydd inte är en 100% sanning...