Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Jag har nyss köpt ett fullblod, tidigare tränad för galopp. Han är ganska mager så att revbenen syns för mycket. Han går nu på bete/hage...
2
Svar
28
· Visningar
3 969
Senast: catya
·
Hästvård Idag mötes jag av en bekant syn när jag kom till hagen. En häst med toppade öron som ville iväg till betet (står halva dygnet utan gräs...
Svar
15
· Visningar
10 363
Senast: Emmsan
·
P
Hästvård Hur gör ni med hästar som inte är vattentäta vid regn på sommaren? Min häst är väldigt känslig för att bli blöt. Igår regnade det i två...
2
Svar
20
· Visningar
1 546
Senast: lady_vip
·
P
Foder & Strö Hej hoppas att någon kan hjälpa mig varför fodrar man inte längre med havre+betfor samt mineraler längre? Är det för havren är för...
2
Svar
26
· Visningar
4 195
Senast: Katla
·
N
Foder & Strö Hej! ja, Granngårdens Havrefri müsli innehåller den alla vitaminer, mineraler o.s.v som hästen behöver? Alltså... Räcker det bara att...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: pinky
·
A
Hästvård Varför tvättar man hästens ben med grönsåpa, och vad fyller det för funktion? :) Tacksam för svar!
2 3
Svar
46
· Visningar
15 760
Senast: Tooveee
·
T
Hästvård Snart är det nog dags för en tvätt för min skimmel, för tro mig han är verkligen inte skimmel längre.. Haha, hursomhelst, har ni några...
2
Svar
28
· Visningar
2 199
Senast: Tooveee
·
Hästvård Jag skulle behöva veta ganska omgående vad en enbart veterinärvårdsförsäkring kostar för en ardenner på 2 år. Nån som har en som kan...
Svar
13
· Visningar
1 991
Senast: Mli
·
J
Hästvård Vet att det finns en tråd om fång redan men kände att jag behöver ha råd individuellt av er duktiga bukefalister. Min häst har nyss...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: lilstar
·
G
Foder & Strö jag köpte mig ett 10 månaders halvblodssto för ca 1 månad sen, hon såg ganska eländig ut när jag fick hem henne och säljaren skylde på...
Svar
12
· Visningar
1 162
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Blev lite långt visst... Var till vet i tisdags för massage och de tittade på vad vi trott varit rasp eller nått annat, har...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: catya
·
Hästvård ja jag vet inte vad det kallas på hästen. men motsvarande.. jag brukar klia mitt sto på tuttarna för d gillar hon såå mkt hehe o d...
Svar
6
· Visningar
4 222
Senast: hillevie
·
Hästvård Neutrofila segment 12,5% Lymfocyter7.0% Makrofager 77% Basofila 3.5% Säger detta er något?:confused:
Svar
8
· Visningar
1 687
Senast: Dingelass
·
D
Hästvård Har hittat en intressant häst som är uppvuxen och och levt sina 6 första år i Tjeckien där med också tävlat en del där. Jag undrar om...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: Centaur
·
Hästvård Var hos hästen och ryckte skorna idag, framhovarna var det inga problem med, såg friska och fräscha ut. Men bak.. skulle rycka höger...
Svar
3
· Visningar
1 958
Senast: bigganl
·
S
Foder & Strö jag har fått svar på min analys idag och skulle behöva hjälp med att tyda denna. jag behöver hjälp med hur jag skall fodra,vad jag...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag har en ettåring på boxvila just nu. Hon har varit inne i 16 veckor. Hon har en senskada på ett bakben (senan av, men läkningen går...
Svar
12
· Visningar
1 528
Senast: lundsbo
·
L
Hästvård Behöver lite råd. Var och kollade till pållarna idag, och borstade bort knott och myggor från dom. Zorro (min ponny) hade gnäggat på mig...
2
Svar
35
· Visningar
2 145
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Kan man låta hästarna äta det? Det ringer en klocka nånstans i bakhuvudet att det kanske inte är bra.. kan någon påminna mig? :crazy::bow:
Svar
9
· Visningar
1 742
Senast: Bambilino
·
B
Hästvård I förrgår såg jag att min häst hade sår på baksidan/sidan av kotorna i bak. Har tyvärr ingen bild. Såren är ca 5x5 mm (de största)...
2
Svar
26
· Visningar
2 247
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka