Sv: Inseksbetten eller nåt annat? *behöver råd*
togs det prov för erlichias?
Ingen aning... Veterinären sa imorse när vi ringde att på proven han kollat hemma så såg han att det var lite lite vita blodkroppar, vilket kunde tyda på ett virus. Men nu sitter jag och väntar på att veterinären ska ringa igen och tala om hur provsvaren såg ut från Uppsala.. Men nu har Z ingen feber iallafall (37.4), så det är ju bra det.
*halv kl*
Fast nu när jag var ute i stallet (Z skulle stå inne tills vet. ringt om de andra provsvaren) så tog jag ut Z och gick med honom lite på gården, bara så att han skulle få sträcka på benen lite (eftersom det inte var fång så tyckte jag att han kunde få göra det), och han gick lite stelt och försiktigt men inte lika som förut, så jag blev inte så rädd. Men när han gick in i boxen igen och jag kom med hö så var han jättekonstig... Förut hade jag märkt att han inte gärna rörde sig, och när jag nu la ner höet så bara stod han där och tittade rakt fram, även fastän han (när jag kom med höet) backat undan från sin hö-plats och "smackat" med tungan (som han alltid gör när det kommer mat
), och det var precis som att han inte fattade att höet låg där. Så jag gick fram och höll upp en hötuss mot honom, och då så la han märke till den, men när han öppnade munnen och skulle ta den så bara rann saliven ur munnen på honom
! Men han tar och äter höet jag gett honom, men sen så när jag visar höet på marken så vill han inte sänka huvudet! Jag blev skiträdd, men när jag backade ut så sänkte han huvudet och började äta. Jag tog in den andra hästen, och tog sen tempen på Z, som låg på 37.6 då. DÅ åt han också, men han var alldeles slemmig runt munnen av saliv...
Så nu är jag jätteorolig igen, och hoppas bara på att veterinären ringer snart om provsvaren...