Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård fram tills nu har jag inte reagerat på det så mycket, men hur mycket kan egentligen en häst fisa utan att det är skadligt? i den...
2
Svar
28
· Visningar
2 406
S
Foder & Strö Hej alla hästmänniskor! Tänkte mest höra med er vad ni använder er utav för mineraler till era hästar. Vad anser ni om granulat...
Svar
11
· Visningar
1 166
Senast: Katleen
·
Foder & Strö Hur länge kan man blötlägga betfor som är i en burk med lock i ett relativt svalt rum, innan det är "ohälsosamt" för hästen?
Svar
11
· Visningar
3 886
Senast: Katleen
·
Hästvård Min häst har som känt helt kassa hovar. De är torra och skorna åker hela tiden. I denna tråden vill jag bara veta vad ni tror om dessa...
Svar
12
· Visningar
2 207
Senast: Kookaburra
·
Hästvård Ja, nu till o med klagar jag på dessa odågor!! Har aldrig varit med om dess like. Går inte att gå utanför dörren hemma. På hästarna...
2
Svar
38
· Visningar
2 792
Senast: nixa 324
·
N
Hästvård Om hästarna går upp ett spår längst med staketet och helst går den "rundan" i hagen mest hela tiden, vad kan det bero på då? Har aldrig...
2
Svar
25
· Visningar
2 308
Senast: nixa 324
·
L
Hästvård Båda hästarna på sommarbetet har fått diarré. Ena vallacken dricker ordentligt medans den andra knappt dricker alls :crazy: Hur ska man...
Svar
2
· Visningar
1 117
Senast: Ellyne
·
B
Hästvård Vad brukar ni använda till era pållar när de ska bada? *Vad har ni för schampo? *Använder ni samma sak till allting på hela hästen...
Svar
18
· Visningar
2 045
Hästvård Ska i morgon in med min 5 åring till ATG och röntga kotan bak. Har tidigare gjort 2 st inlägg där mig häst haft konstiga symptom bak...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: mimus
·
E
Hästvård Jag ska ha ut min unghäst på foder och därför skulle jag vetrinärbesiktiga honom. Vetrinären kom ut och allt var bra förutom vid böjprov...
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: Emeluschka
·
Hästvård Hej! Hur tvättar man gethårsborstar ? Min kompis säger att man kan tvätta de med balsam, men ska man ha shampoo oxå då eller ...
Svar
11
· Visningar
1 642
Senast: Tooveee
·
T
Hästvård Nu när jag har lånat en sommarhäst, men dock inte fick med någon svettskrapa eftersom dom inte "hade någon över till Pompe" så undrar...
Svar
19
· Visningar
1 640
Senast: Tooveee
·
Hästvård Helt plötsligt har min häst börjat få sprickor i hovarna. Hon har haft kanonfina hovar ända fram tills för en månad sedan ungefär. Det...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: LillaM
·
Hästvård Nyhästen har en STOR knöl ca 1 dm från sadelgjordläget, även några små på olika ställen. Veterinären har tittat på dom, bara "ytliga"...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: isa__
·
E
Hästvård Min häst har små knutar på ryggen (säkert värmeknutar), som han hade redan innan jag köpte honom (1februari i år), men dom går inte...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 115
Senast: Em_E_liE
·
Hästvård http://www.na.se/artikel.asp?intId=1346539 Tänkvärt för alla som har sina hästar på bete!
Svar
19
· Visningar
4 953
Senast: escodobe
·
Foder & Strö Ni som ger era hästar olja i maten, vilken mängd olja ger ni? Vad använder ni för olja? Samt varför använder ni olja... Har just fått...
2
Svar
30
· Visningar
3 604
C
Hästvård Nu när min häst går på bete, vill hon inte äta nått hö, även om jag lägger ut hö (dom har betat av det mesta i hagen, ny hage är på G.)...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Min treåring har nyligen tappat en tand i nederkäken,inte de två mitt fram,utan den brevid dom två (luddig förklaring),tappningen gick...
Svar
2
· Visningar
2 098
Senast: TantEster
·
Z
Hästvård Hejsan! Jag ska ha en 29 årig, pigg, ponny på bete 2 veckor i sommar. Hästen är förvånansvärt pigg och fräsch! Han kommer ridas ungefär...
Svar
9
· Visningar
868
Senast: MillanB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka