Grönsåpa

Sv: Grönsåpa

Fast jag är för lat för att göra så.... Har grovtvättmaskin så den får göra jobbet åt mig!
Men man kan använda grön/gulsåpa i tvättmaskinen, alltså?

Såpan löddrar MASSOR om du har den i tvättmaskinen, så kanske måste du skölja extra för att få bort löddret.

Är det någon här som vet om man kan använda Spar Grönsåpa? Det står ingenting speficikt om den på deras hemsida men på etiketten står det att den är mild? Kan man använda den?

Det är möjligt att jag är helt fel på det men när jag läser att ngt medel som såpa är milt så jämför jag med andra rengöringsmedel som man använder. I så fall är nog såpa milt. Jag har för tillfället gul såpa hemma. Det står på förpackningen att det är ett milt medel men användningsområdena som räknas upp handlar bara om rengöring.
Vem tvättar håret i ett rengöringsmedel?
Jag är medveten om att jag spetsar till det nu. Jag har egentligen inte en aning om det är bra eller dåligt med såpa. Jag bar ifrågasätter uutrycket att det skulle vara milt medel - i förhållande till vaddå?

Såpan löddrar MASSOR om du har den i tvättmaskinen, så kanske måste du skölja extra för att få bort löddret.

Jag tvättar eksemtäcken i maskin ungefär 2 gånger i veckan, med Grumme grönsåpa, och det löddrar inget märkvärdigt alls!
Häller det i vanliga tvättmedelsfacken, kör även förtvätt.
Kanske det beror på vattnet, vårat vatten är väldigt kalkrikt.

Jag tvättar eksemtäcken i maskin ungefär 2 gånger i veckan, med Grumme grönsåpa, och det löddrar inget märkvärdigt alls!
Häller det i vanliga tvättmedelsfacken, kör även förtvätt.
Kanske det beror på vattnet, vårat vatten är väldigt kalkrikt.

Precis, det beror på erat vatten. Mycket kalk i vattnet gör att tvål/såpa/shampo m.m och annat löddrar mindre. :)

Det är möjligt att jag är helt fel på det men när jag läser att ngt medel som såpa är milt så jämför jag med andra rengöringsmedel som man använder. I så fall är nog såpa milt. Jag har för tillfället gul såpa hemma. Det står på förpackningen att det är ett milt medel men användningsområdena som räknas upp handlar bara om rengöring.
Vem tvättar håret i ett rengöringsmedel?
Jag är medveten om att jag spetsar till det nu. Jag har egentligen inte en aning om det är bra eller dåligt med såpa. Jag bar ifrågasätter uutrycket att det skulle vara milt medel - i förhållande till vaddå?
Jadu jag vet inte riktigt, men jag har testat tvätta hans ben(han har mugg) med grönsåpa och såvitt jag kan se har han inte fått någon allergisk reaktion av det.

*kl*

Något måste i alla fall göra att såpa är snällare mot huden än mycket annat, för jag som får problem med hudsprickor av vanligt flytande tvål kan utan att få några problem använda det till att tvätta händerna i. Grönsåpa är det som alltid finns lätt tillgängligt i stallet så är väl använt där även till mina händer.

/Camilla

*kl*

Något måste i alla fall göra att såpa är snällare mot huden än mycket annat, för jag som får problem med hudsprickor av vanligt flytande tvål kan utan att få några problem använda det till att tvätta händerna i. Grönsåpa är det som alltid finns lätt tillgängligt i stallet så är väl använt där även till mina händer.

/Camilla
Okej, mjo har för mig att grönsåpa inte är lika stark som vanlig tvål.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: Fiorano
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 561
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Utrustning Undrar över skillnaderna mellan "originalet" Equiband och de billigare varianterna som Catago. Verkar fylla samma funktion men det...
Svar
1
· Visningar
264
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka