Shockwave.....?

Sv: Shockwave.....?

Håll tummarna nu på måndag kl 13 då är vi nämligen hos veterinärus och kollar hur hon klarat igångsättningen...... :crazy: :o

/Carina :eek:[/QUOTE]

Är det inte måndag idag kanske???????? Du skulle ju hålla mig/oss informerade....

Får nog ta ett allvarligt snack med din syster så det blir ordning på torpet :devil:

Har hästen gått och dött eller???? vi skulle ju fått info om sista besöket hos vetrinärus, men det är välldigt stilla......... :confused:

Sorry.... :o Har liksom haft fullt upp på jobbet och hemma, bl.a. med blaskusen....så jag har liksom inte haft tid eller ork att sätt mig och skriva nåt utförligt.. :o
Kör lite klipp och klistra från vad jag skrivit i blaskan....
Jaha, då har vi varit in till kliniken igen för ännu en koll av Chappe. Hon verkar ha klarat igångsättningen hyfsat men eftersom hon vilat så pass länge så har hon givetvis tappat både kondis och muskulatur. Speciellt det där med muskulaturen har märkts under igångsättningen eftersom hon försöker att avlasta bakbenet och då är det ju det vänstra frambenet som blir lite lidande och hon vill väldigt gärna springa och tvära lite, också en del av detta med avlastningen.

Annars så tyckte Henrik att vi kunde fortsätta uppträningen och att det nog skulle gå bra att börja rida henne på ridbana och även att börja galoppera lite försiktigt….försiktigt!? På Chappe!!? Vilken skämtare……. Det skulle även kunna gå bra att smyga igång med lite lugnare clinics med henne så snart kommer vi att börja synas ute i clinicsvängen igen. Skulle det bli problem så är det ju bara för oss att boka ny tid hos kliniken, annars så ska vi inte tillbaka förrän i juni. Så vi får väl lov att hålla tummarna för att det inte blir dags för återbesök förrän då….

Nöjd nu..... ;)

Förresten, om du vill ha ett ex av blaskan så kan du pm'a mig din adress....... :D

/Carina....totalslut i skallen..... :eek:

På grund av uppkommen spattråd och ett PM från Totti.....sorry att jag unte svarat på det...:o ....så ska jag uppdatera lite.

Den 15 juli var vi hos veterinärus med damen. Efter en hel massa böjande, dragande, klämmande och röntgande kunde han tala om att: "det här ser ju mycket bra ut"...:banana: :banana: :bump: :bump: Och att vi kunde köra igång på allvar igen med damen. Så till dags dato är allt fortfarande bara bra med henne. Hon rids regelbundet, är med på clinics. Fick faktiskt veta på en av dessa att vi har en pleasurehäst......RÄSERMÄRCAN!!!!!...PLEASUREHÄST.....:rofl: :rofl: :rofl: ....men uppenbarligen så har hon gångarterna för det bara hon kan coola ner sig ett par hekto.....:angel: :p

Lovar att återkomma ifall det händer något intressant....:)

/Carina :eek:

Min ena häst är behandlad med shockwaves på en klinik i tyskland. Jag hade jätte problem med hästen och veterinärerna här i Sverige kunde inte hitta felet på honom. Till sist så träffade jag en tysk vet som är kanonduktig. Vi skickade ner hästen till tyskland där den magnetröntgades och då hittade de felet som satt kring hovbenet. Den blev behandlad med shockwaves, sprutad i hovleden och ringskor. Veterinären sa att han hade svarat jättebra på shockwaves behandlingen så jag har bara goda erfarenheter av det. Nu har hästen varit igång ca 10 veckor och har aldrig varit så fin som han är nu!:love:

Lenita skrev:
På grund av uppkommen spattråd och ett PM från Totti.....sorry att jag unte svarat på det...:o ....så ska jag uppdatera lite.

Den 15 juli var vi hos veterinärus med damen. Efter en hel massa böjande, dragande, klämmande och röntgande kunde han tala om att: "det här ser ju mycket bra ut"...:banana: :banana: :bump: :bump: Och att vi kunde köra igång på allvar igen med damen. Så till dags dato är allt fortfarande bara bra med henne. Hon rids regelbundet, är med på clinics. Fick faktiskt veta på en av dessa att vi har en pleasurehäst......RÄSERMÄRCAN!!!!!...PLEASUREHÄST.....:rofl: :rofl: :rofl: ....men uppenbarligen så har hon gångarterna för det bara hon kan coola ner sig ett par hekto.....:angel: :p

Lovar att återkomma ifall det händer något intressant....:)

nämen du lever?? kul att räserstina fungerar, annat än min det suck..

Bjäbb, bjäbb, bjäbb......haha...:rofl: Jodå nog lever jag eller åtminstone vet jag att jag lever...:crazy: Fullt upp på jobbet, men försöker ta några minuter här och där för att uppdatera mig på buke....:angel:

Gör ett test att få igång den här tråden igen, min förra häst blev behandlad med shockwave, går att läsa om det på min hemsida http://hastarnaimittliv.dinstudio.se Gå in på länken "Hästarna som var i mitt liv" Sibelius.

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 704
Senast: Hedinn
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 421
Senast: pews1972
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 630
Senast: Liten
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 049
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka