Shockwave.....?

Sv: Shockwave.....?

Berättade faktiskt för honom igår att vi har blivit bekanta på nätet :D ...
Så vi hade faktiskt en trevlig liten diskussion om detta med alternativmetoder, det som han är mest skeptisk till är att det inte finns så mycket konkret att ta på med dem. Men visst går det att visa att något fungerar kontinuerligt så är han öppen för det, men han tyckte inte att de flesta alternativa metoder visade sådana resultat än... :angel:
Fast det ska ju erkännas att jag förstår mycket väl vad han menar, det finns ju faktiskt en hel del underliga typer där ute som mest verkar intresserade av att suga ur folk pengar eftersom det är så "inne" med alternativmetoder just nu....något som även gör att de seriösa alternativutövarna blir lidande.... :crazy:

Han tyckte också att det var konstigt att ni inte fick komma under skinnet på en häst och se hur allt innuti dem såg ut för att verkligen veta hur det ser ut.... ;)

Nu är det bara att hålla tummarna för att hästen fortsätter på den positiva vägen när hon blir igångsatt.... :banana:

/Carina :eek:

Hej
Va kul att du tog upp en liten disskuson med honom.
Jag kan oxå förstå att han är lite tveksam, det är ju som du säger...
Vi har dissikerat ben i varje fall, skolan har försökt att få tillstånd för att vi skulle få en hel häst att rota i, men har fått avslag pga att man inte får släpa ut kött hur som helst, vilket är hemskt synd.
:mad:

Typiskt, veterinärhögskolan har säkert inga såna problem..... :angel:

för något år sedan så fick de ta ut döda djur, men det har som sagt kommit nya lagar. Ja vetrinärus får väl gräva hur mkt som helst, fuskigt, fast vi har ju läst mkt om anatomi och hur det fungerar där inne så helt borta är vi väl inte.... :D

Nähä! Säkert, du verkar lite borta ibland.... :angel: ;)

Nä, nu ska jag vara snäll.... :angel: :rofl: :rofl:

Åhh passa dig du innan jag ger dig en propp :D kanske jag skulle sätta lite nålar i dig så du blev lite snäller, det finns ju för dem med betende störningar, kanske jag skulle sätta några på vetrinärus oxå när jag än är i farten :bow: :bow: :bow: :angel: nej då, nu ska jag va trevlig om jag kan :D

Hjälp!!!! Bäst att hålla sig undan från dig då.... :p
Men herr vet kanske du kunde pröva på ;) fast det är ju egentligen inget större fel på honom..... :D

Lenita skrev:
Hjälp!!!! Bäst att hålla sig undan från dig då.... :p
Men herr vet kanske du kunde pröva på ;) fast det är ju egentligen inget större fel på honom..... :D

Nåja jag är inte så farlig som jag låter :D nej just det inget större fel, men jag är inte helt nöjd med honom, vill ha lite mer förståelse. Har hört rycktas om ett försäkringsbolag som vill ha samarbete med oss så nu kommer vet. att bli gråhårig :bow: :bow:

So far so good..... ;)
Fast hon är inte speciellt trakterad av att bara få skritta på ridturerna... :smirk:
Men då kör hon med frivolter i hagen istället förståss..... :rofl:

Uppdateringar följer så fort jag har nåt nytt att förtälja.... :D

Nu har syrran börjat trava med "racermonstret" och hittils vill hon visst trava fortare och mer än hon får.... :angel:
Fast jag kanske ska ta och lämna över till systeryster som numera smyger omkring här på buke att berätta exakt vad som händer och fötter ute i de Gustavingska skogarna...... :D :bump:

Va kul att damen är fresh, det är ju inte alla spatthästar som läker så fort och smärt fritt....men det är väl tackvare Holmgrens övertalnings byrå? :bow:

Kanske det.... ;) Om det var herr vetrinärus eller spatten vi övertalade, därom tvista de lärde.... :angel:
Nu väntar jag bara på att kära systerskapet ska hoppa in på tråden och säga sitt.......... :cool:

Hästen kanske drog järnet så långt att de inte kommit hem är...... :angel: :rofl:

Ja det ser inte bättre ut..... men om hästen återvänder hem själv så får väl du berätta hur det går :D

Givetvis....kanske dags att lägga ut en efterlysning på systeryster snart..... :angel: :p

Pratade med systeryster för en stund sen, hästkraken hade viss försökt kasta av henne idag :rofl: .... Hon blev visst stensur när hon inte fick sakta av när hon ville utan syrran fortsatte att driva på henne så hon började att nöbocka!!! :rofl: :devil:

Ja, jösses! Tokhäst! :rofl:
Håll tummarna nu på måndag kl 13 då är vi nämligen hos veterinärus och kollar hur hon klarat igångsättningen...... :crazy: :o

Jajemän jag ska hålla för allt jag är värd OCH GLÖM NU INTE ATT BERÄTTA SÅ FORT SOM MÖJLIGT HUR DET GICK.....VIIILLL VETA..fast sätt inte din syrra på det ansvaret för då lär vi väl inte få veta hur det gått :o ojdå vilka förutfattade meningar jag har om din systeryster.

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 704
Senast: Hedinn
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 421
Senast: pews1972
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 630
Senast: Liten
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 049
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka