Röd kliande mule

Sv: Röd kliande mule

Jag/min häst har haft jätteproblem med att hon bränner mulen när det är soligt och det har inte hjälpt vad jag än smort med. I år köpte jag en sån här
JH1.jpg

och hon är hur fin som helst om mulen! Den sitter jättebra utan att skava, enda nackdelen är att man måste använda grimma, men mulen är fin utan en massa kletanden med salvor. :bow::bow::bow:

Jag gjorde ju en variant av det där. Sydde på nosnät (lite styvare, plastöverdraget, snott från en luva med nosskydd) på flugluvan. Samma goda erf som dig, inget problem med 'solbränna'.

den där har jag sett och försökt göra en egen variant av men dels är det så att vår kille inte alls gillar att ha något hängande han gör allt och lite till för att slippa och trixar bort lappar och annat. dessutom har han störst bekymmer på nosryggen - så vi avlastar den i de flesta lägen. Nu kör vi inne soldagar och ute nattetid och med kortisonsalva och det vänder. sen är det bara att akta för solen.

Men den där är ett riktigt bra alternativ om det bara är på mulen - åå va skönt att slippa salvor.

Jag gjorde en först av en flughuva med nosskydd, men den höll inte, den här däremot sitter perfekt och är helt enkelt super! :bow:

Nej, det är nog bättre både passform och hållbarhet på de tillverkade för ändamålet. Jag har ju bara nosnät i hagen, och slaktade en Hansbohuva, med otäckt, 'hårt' plastigt nät. Än håller det, men har ett par luvor i reserv att slakta om.

Såhär fin är lilla näsan sen han fick nosnät i hagen. Ingen smörja alls sen dess. Och innan var den illröd, flagig och sårig.

thumbnail.aspx

Liknande trådar

M
Hästvård Min dotter och jag har precis ( 14 dgr sedan) tagit hem en kamrat! Blivit fodervärdar. Kamraten är en gammal Nordsvensk-gubbe, hur mysig...
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: matador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka