Värmeknutar och ont i ryggen...

Sv: Värmeknutar och ont i ryggen...

Min häst får knutor på ryggen när hon är dräktig/har föl vid sidan.

Sadeln passar vetrinär/sadelutprovare/kiropraktor har tittat.
För att underlätta för henne så änvänder jag fårskinn (sådan som ser ut som ett får inte de luddiga) tvättar alltid med jodopax efter ridning (även före om hon är minsta grusig på ryggen)
Solen hjälper till att torka ut knutorna, så inget täcke på sommaren.
På detta viss syns knutorna knappt!

//Jemeni

ps rids inte så mycket mera men det är pga annat.

skulle absolut ta ut en ET, och skulle nog inte rida på hästen om den verkar ha sådär ont i ryggen :crazy: En risk med för stora sadlar är ju att dom hamnar för långt bak och hästen bär vikt på länden och korsryggen (tror jag det är) och min ET har sgat att den delen är iaf inte till för att bära någon vikt alls.

hallå nu allihopa här. Vadå sådär ont i ryggen? det är liksom inte så att han faller ihop på golvet för att han har så ont när man känner på hans rygg, det var mest i början, när jag precis hade köpt honom, men då var det inte fullt så allvarligt, det har aldrig varit det heller...nu har han faktiskt blivit lite bättre då han inte alls blivit riden så mycket, och sadeln passar honom, den är utprovad och kollad av sadelutprovare.:laugh: men nu när man känner på hans rygg så rygger han runtomkring, helst vi manken och lite bakom, det va mycket mycket värre först, men som sagt så är han på bättringsvägen...

vill bara att ni ska veta hur ont "sådär" är. det lät liksom lite väl först som jag beskrev det innan, alltså att han hamnade på golvet när man kände lite på honom.

men för att göra alla lite lättade, både mig och hästen också så klart så är en tid på mälarkliniken bokad, och förhoppningsvis får vi reda på vad som är fel...och vad vi skall göra åt saken.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 086
Senast: NilHe
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Cactus
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 294
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 980
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka