Byta hovslagare eller inte?!

Sv: Byta hovslagare eller inte?!

Han är stel pga åldern och att han stått fram o till ett tag nu pga tidsbrist.

Lyssna på mig nu,,, det sämsta man som hästägare kan göra på en äldre häst är att låta den vila.. För varje dag den vilar, ju mer stel blir den..

Du skyller på tidsbrist från din sida att detta problem har uppstått.. Jag försvarar inte din hovis som du beskyller för att ha tidsbrist men tycker du lägger över ditt eget ansvar lite väl mkt på hovisens skuld i det hela.

Tänk,, att det alltid lite senare än startinlägget framkommer information som gör att tråden blir lite mer lättanalyserad.

Jag börjar undra vem hästägarna skulle skylla på om det inte fanns några hovisar. Vädret???

Sv: Byta hovslagare eller inte?!

Lyssna på mig nu,,, det sämsta man som hästägare kan göra på en äldre häst är att låta den vila..

Jo tack jag vet. Nu när skolan är över och jag är arbetslös så har jag mer tid för honom och nu behöver han inte stå lika mkt, dessutom stretchar jag o masserar 2 ggr om dagen.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
555
Senast: Grazing
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 864
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31