Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Hästvård Det Kanske redan finns en sådan här tråd men jag hittar igen så jag startar den här och ser vad som händer. Vad använder ni för...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Boj
·
Hästvård Har en häst som lätt bli spänd i ryggmuskler och speciellt på korset, det släpper med MYCKET massage. Brukar även ta hjälp av ET...
Svar
15
· Visningar
1 377
Senast: Qluring
·
Hästvård Jag undrar om det är någon här som har en häst som de behöver klippa/raka på sommarhalvåret för att de ska orka prestera i värmen? Jag...
2
Svar
21
· Visningar
4 945
Senast: alice
·
B
Hästvård Vad går en hältutredning lös på på klinik (Åby)? "Min" vet. säger att det inte är något fel på mitt gamla (oförsäkrade:o ) sto, men...
Svar
11
· Visningar
4 561
Senast: Lydia
·
Q
Hästvård Hej Alla Jag och min lipizzaner Qalle har verkligen haft ett tufft snart första år, Det började med eksem och sår på undersidan...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: lady_vip
·
E
Hästvård Vet inte om jag la tråden rätt, annars får moderator vara så snäll och flytta den =) Jag har just nu en häst på foder som ska få...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: eiwo
·
O
Foder & Strö Vad ger ni era svårfödda fullblod i foder?
Svar
9
· Visningar
1 569
Senast: fragansia
·
S
Hästvård Finns det någon här som andvänt sig av hästsim till sin häst i något syfte? Funderar på att åka, det är inte så dyrt som man skulle...
Svar
7
· Visningar
1 951
Hästvård jag chansar på att jag lagt tråden på rätt ställe. Jag ska ta hem ett kallblod på foder imorgon. Gjorde en vet besiktning idag och...
Svar
17
· Visningar
2 446
Senast: norrland65
·
S
Foder & Strö ska byta stall o kan där välj apå hö eller hösilage 8-10 kg hö eller 12-15 kg hösilage per dag. vad väljer man?o varför?vilken...
Svar
7
· Visningar
1 176
Senast: arabia
·
Y
Hästvård Vanligt med föl som är hårda i magen? Såg mitt 2,5 veckors föl i hagen idag, och han var jättehård i magen. Han fick knappt ut...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: Mitrolle
·
E
Hästvård Min häst har mycket vinterpäls kvar, och verkar inte direkt intresserad av att fälla den :crazy: Han har ingen vinterpäls alls på halsen...
Svar
14
· Visningar
3 374
Senast: catya
·
S
Hästvård Jag kom till stallet igår och upptäckte att min häst var rejält svullen på frambenet! Det var nästan lika tjockt som en lyktstolpe!? Jag...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Vår ponny sväller under hakan, svårt att förklara var, men det sitter ner mot munnen ingen ömhet tror att det är för att han tuggar i...
Svar
3
· Visningar
4 749
Senast: Eureka
·
Q
Hästvård Hej. Har en häst som jag har haft i ca 8 månader som hela tiden har varit helt torr och fin i sina ben. Men sen för ungefär en månad...
Svar
7
· Visningar
1 140
Senast: Görel
·
T
Hästvård Har skrivit tidigare om min häst som skurit av båda sträcksenorna... Nu var allt okej för sommarbete och kvar fanns endast ett litet...
Svar
11
· Visningar
1 071
Senast: Trolltyg
·
Hästvård Håller på att göra en lista för kommande stallapotek och har nu frågor kring febertermometern. Kan man köpa en vanlig febertermometer...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: pinky
·
Hästvård ..Min bebis är uppvuxen på sand och gräs. Har nästan aldrig satt foten på nått hårt förutom i stallet. Nu måste hon gå poå grusväg...
Svar
2
· Visningar
640
Foder & Strö Mitt femåriga halvblodssto har över vintern varit lite väl trind (rättare sagt tjock)om magen. Trots snålt uträknad foderstat har hon...
Svar
15
· Visningar
2 145
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Jag har problem med min treåring, han äter alldeles för lite hö och tycker att lusernpellets är ett eländes påfund. Max att han petar i...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Pellis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka