Sv: Hästen tål inte Switch??!!
Knapplån....
Tack alla för era svar! En liten uppdatering:
Damen har lugnat sig med kliandet även om hon fortfarande kliar lite grann.
Hon verkar besvärad av knotten. (Tror det är det, i alla fall)
Vi har mycket knott här och det var ju därför jag behandlade med Switch, som hon inte verkade tåla. Shamponeringen verkar ha hjälpt. Jag märkte stor skillnad på före och efter, gällande kliandet.
Hon kommer från ett ställe där de inte alls har lika mycket knott och hon kanske har fått en reaktion på miljöombytet? Om hon verkar lite känslig mot knott nu, kommer hon att bli mer härdad, eller vad tror ni? Självklart vill jag skydda henne så gott det går. Det jag menar är om ni tror att det kommer att förvärras?
Allt blev ju mycket bättre efter att jag badade bort Switchen, så gott det gick, men knotten reagerar hon lite på fortfarande.
Har köpt
UltraShield som alla säger ska vara så bra. Det är ju också bekämpningsklassat, men i sprayflaska, så det blir ju inte lika koncentrerat. Tror ni jag törs prova det på henne? Det står att man ska ha på 30-60 ml per dag i 2-3 dagar och sedan var 10:e dag. Men hur måttar man upp med en sprayflaska??? Är det jag som är trög eller?
Slutligen:
Eksem/Flugtäck???
Nu har hon ju ganska lindrigt besvär, men jag vet ju själv hur goa knotten är...
Den billiga varianten på Börjes, är den något att ha? Då hon inte har riktigt eksem behöver hon kanske inte packas in helt utan mest då det är som värst?
Känns sådär att köpa tex Bucas för 1000 kr och så kanske det hänger sönderkliat i ett träd efter en dag...
Många frågor blev det....