kiselgur eller biotin?

Sv: kiselgur eller biotin?

min häst har oxå dåliga hovar och nu på sista tiden har de börjat se mer sprukna ut. När jag var på strömsholms tävlingarna var det något foderföretag som pratade om att man kunde ge kiselgur till hovarna, har försökt att söka här på buke men inte hittat något bra. Vad finns det för olika märken med kiselgur och vart kan man köpa dem ??

Olika märken vet jag inget om men "vanligt" kiselgur finns på granngården,sen fick jag tips av min hovslagare att fodertran(fiskleverolja) är bra att pensla torra,spruckna hovar med, mina hästars hovar har blivit mkt bättre i alla fall.

måste ju även tillägga att jag sj använder Hoof aid men har även blivit varmt rekomenderad enzion oxå!!;)

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 659
Senast: super
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 823
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 920
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka