Är det vanligt att hästar ofta blir bitna av hagkompisen

Sv: Är det vanligt att hästar ofta blir bitna av hagkompisen

men gud :eek: är det där sår som andra hästar har gjort ??? :crazy:

Ungefär samma sak sa min veterinär ;). Fast han la till några "fy fan" också när han gick igenom varje sår. Det var långt ifrån första gången han behandlat hästar som råkat ut för samma sak. Fast det brukade inte vara så Många sår däremot.

Men ja, det är andra hästar som fixat alla såren. Och säga att han var sårig är egentligen lindrigt, söndertuggad är nog en bättre liknelse. Lite bita-tugga-spotta ut kött och päls...köttätande hästar? :D Eller bara fly förbannade.. Nej fy, det var rejäla köttsår.

Att stå vid sidan om och se allt var ingen rolig uppelvelse.
Men jag hade riskerat mitt liv om jag ens täänkt tanken på att försöka gå imellan.
Med andra ord gick det vilt till, för jag är inte den som backar i första taget (tvärtom, jag är lite dumdristig..)

Fy 17.
Jag had sprungit in med långpisken i högsta hugg:devil:

Försökte jag först, men det var inte ens lönt att fortsätta :cool:

Det är oprovocerade bett, Vad ska jag göra?

Hur har det gått?
Om jag vore du skulle jag hellre låta min häst gå ensam än att bli mobbad.
När de går ensamma kan de iallafall slappna av när de slipper terrorn, vilket brukar resultera i gladare häst.
Hästkompisar är bra - men inte till varje pris.:(

Hur har det gått?
Om jag vore du skulle jag hellre låta min häst gå ensam än att bli mobbad.
När de går ensamma kan de iallafall slappna av när de slipper terrorn, vilket brukar resultera i gladare häst.
Hästkompisar är bra - men inte till varje pris.:(

Ja, min häst ska iväg på sommarbete snart och då ska han få gå med andra hästar som är väldigt snälla. Men nu förstår jag att det inte är normalt att han blir biten av hagkompisen.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
376
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka