Någon som vet något om strålbensbursit?

Scilla

Trådstartare
Vad betyder denna diagnos för något?
Och vad är prognosen vid detta? enl veterinär är det ej opererbart.

Sv: Någon som vet något om strålbensbursit?

Vad betyder denna diagnos för något?
Och vad är prognosen vid detta? enl veterinär är det ej opererbart.

Strålbensbursit=slämsäcksinfl. En utav orsakerna till strålbens hälta. Mer info från dig om hästen om du vill ha mer info skulle hjälpa. Brukar va specbeslag till hovarna o det brukar klinikerna fixa el informera om. Prognos dålig, om dom inte bara går i en hage. Tycker du ska kontakta kliniken du va på om just din häst.

Det är inte min häst så det är andra hands info jag har. Men enl vet så har hästen en lösbenbit från strålbenet och h*n sa att detta hette strålbensbursit och det var det jag tyckte var konstig för om man söker på det så står det inget om lösa benbitar.

En orsak till strålbenshälta är bla strålbensbursit, förändringar i strålbenet, degeneration av djupa böjsenan, hårt underlag finns fler orsaker. Har ingen aning men du kanske inte fått all info?

min medryttarpålla har förmodligen det i hö fram (upptäcktes förändringar på röntgen förra sommaren), o tyvärr så verkar hon inte hålla ens för lätt arbete. :( så hon är utdömd nu. :cry:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar... 2
Svar
29
· Visningar
2 330
Senast: Emiro
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
580
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst har en - enligt MR relativt lindrig - skada på ett ligament mellan hoven och kotan (sneda kollaterala sesamoidligamentet). Har...
Svar
14
· Visningar
1 120
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka