Vinterfodrar på sommaren?

Sv: Vinterfodrar på sommaren?

Bara att fortsätta för det verkar nästan omöjligt få folk att förstå att det inte är samma värden från samma fält varje gång.
Så man kan ju undra vara dårarna finns?:angel:

Det är väl självklart? Iaf brukar jag tänka så. Men övriga här (dvs bönderna runt omkring) som tar analys tror fort att första skörden blir på tok för hög här. Skyll inte på mig för det, jag "skiter i vilket" och köper hö som passar min hästs behov.

Sv: Vinterfodrar på sommaren?

Vi behöver inte stödutfodra ännu tack och lov, om gräset tryter skickar vi tillbaka grannens kvigor som vi lånar sommartid för att få betat av markerna ordentligt. Men visst märks det, den främre delen av hagen är helt nerbetad och gräset torrt. Nu har vi ju fått några regndroppar här i Halland de senaste dagarna, men mer skulle inte va fel. Ska förmodligen regna under morgondagen, och även bli en blöt midsommar, är nog första gången man önskat sig det;).

Vad gäller skörden, vi har fått in vårat hö, halva skörden gentemot föregående år, men förhoppningsvis av god kvalitet, så jag ser ingen anledning till att inte fodra med detta om värdena är goda. Inga bönder härikring räknar med någon god andraskörd, så vi är bara glada över att fått in vad vi klarar oss med själva. För att inte tala om spannmålen, priserna på foder lär ju skjuta i höjden:crazy:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 097
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 016
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka