Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har en hingst som tappar i hull. Han har börjat och betäckt och faller därmed ur i hull. Detta har han tydligen gjort varje år, men...
Svar
11
· Visningar
1 883
Senast: axel
·
S
Hästvård Hej alla! Jag har sökt på internet om lymfangit men hittar inget! SÅ nu vänder jag mig till er kära bukeanvändare... Vad är...
Svar
6
· Visningar
1 504
Senast: Snerra
·
W
Hästvård Efter att läst både om fång och överviktiga hästar, på diverse sidor har jag kommit fram till att man egentligen inte ska ha hästen på...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 065
Senast: Piraja
·
H
Hästvård Hej alla... Har en fråga. (Om tråden ligger fel får moderatorn gärna flytta... :laugh:) Nu när det inte har regnat så mycket på...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: catya
·
H
Hästvård Hej Jag har jaft mugg på mitt halvblod i 1 år nu och jag ger snart upp. har hört och fått tips av vetr att som sista utväg testa...
Svar
5
· Visningar
1 422
Senast: carmarnic
·
Foder & Strö Någon som ger Noni till sina hästar? Bra/dåliga erfarenheter? Tror det heter Equine Essentials till hästar.
2
Svar
24
· Visningar
2 536
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst har en rejäl muskelskada på låret. Hur lång tid tar den att läka och hur läks den bäst? Hästen är veterinärundersökt men tyvärr...
Svar
6
· Visningar
5 598
Senast: Sophie_Maurer
·
Hästvård Vår ena uppfödning på fyra år flyttade hemifrån i söndags. I morse kastrerades han och allt gick enligt skolboken. I eftermiddags...
Svar
14
· Visningar
2 600
Senast: Toppur
·
Hästvård Min älskade arabkille har ringkota på HF, röntgen vet. på kliniken såg på mig som om jag var konstig som ville ha kvar honom. Hans i...
Svar
5
· Visningar
7 036
Senast: chik
·
Hästvård Hur löser man själva begravningen smidigast? Man vill ju gärna att det ska gå hyfsat värdigt till men det är ju stora tunga djur och att...
Svar
13
· Visningar
2 106
Senast: krambanan
·
Hästvård Är så less och matt nu... Min pålle behöver skor fram,men det är helt omöjligt för hovisarna att komma hit.. Alltid händer det nått...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag behöver bara skriva av mig lite. Hade ute veterinären idag och han hade puls i frambenen plus att man såg förändrigar på hoven...
Svar
5
· Visningar
1 561
Senast: pernilla_s
·
J
Hästvård Jag har en pålle som pga yttre våld som unghäst, har pålagringar och broskbildning i ena kotan bak. Han har fungerat bra med lättare...
Svar
3
· Visningar
1 891
Senast: Sophie_Maurer
·
Hästvård Gaaah! Jag håller på att få dårdimpen! :mad: I en av våra sommarhagar finns det en lite skogsdunge som Eddan ÄLSKAR att utnyttja som...
Svar
14
· Visningar
1 327
Senast: Vica
·
Foder & Strö Är det helt fel att fodra med fjolårs hö?? (självklart ett hö som är fräscht) Hur mkt tappar det i näringsvärden???
Svar
12
· Visningar
1 788
Senast: Ellyne
·
T
Foder & Strö Jag vill höra några råd :) Till hösten då hästen inte längre går på betet så funderar jag på om jag ska börja köpa foder hos någon...
Svar
6
· Visningar
930
Senast: pinky
·
Hästvård Är det någon som vet om det finns något som stärker hovarna och ökar tillväxten? Bettan
Svar
13
· Visningar
1 676
Senast: stintomara
·
N
Foder & Strö Går här och funderar på vad man gör om brunnen skulle sina i dessa varma tider......kan hästar dricka sjövatten isf? Själv skulle jag...
Svar
6
· Visningar
2 555
Senast: MorvanMorr
·
Z
Hästvård Hej jag undrar om någon skulle kunna förklara för mig vad kvarka är för någon sjukdom, symptom för det och vad man gör åt det? Det är...
Svar
4
· Visningar
1 296
Senast: Qbaby
·
S
Hästvård Hej! Ska man ha padd under elastiska benlindor? Om man ska det, varför? Är det farligt att linda utan padd, vad händer? Gäller samma sak...
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: ShetlandsponnY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka