Sv: NI som haft mycket otur/skador/etc - går nojan någonsin över?
Efter att jag hade haft min häst i ca. 3 månader kom det fram att han kot och knäledsinflamtion v. f och knäledsinflamation v.b. Fick då stå 3 månader blev sedan frisk förklarad
så började rida igång han och hade precis kommit upp så att han orkade jobba lite mer i traven och korta stegen. Och då får han ett skärsår, från nånting vid kronranden och vi låter han stå eftersom såret sitter där det sitter, såret såg fint ut och han kändes inte öm eller svullen. I samma veva hade han börjat bli väldigt gallig i alla benen, men mest v.f där han hade kotledsinflamation tidigare, men han hade börjat gå på gräs ca 2 veckor tidigare, men ororade sig ju över gallorna så klart... Provade att longera han två dagar efter att han ahde fått såret och då ser man att han är ju halt, vi tyckte det såg ut som att han haltade på h.f och tänkte om han ombelastade på något sätt. Ringer iaf vet och han kmr ut 2 dagar efter. Börjar med att springa då fick han ua, longerar sedan och då säger vet att det v.f han haltar på
Då kändes det typ som att man skulle kunna rinag slaktbilen, för trodde det var kotledsinflamationen igen och vi hade ju bara börjar lägga in 2 galoppfattningar när vi red, så isånnafall skulle han nog inte hålla för ridning... Iaf så fick vi springa igen på rkat spår och ua, longerade sedan igen och varfortfarande halt på v.f , sedan gjorde han böjprov och han kände ju då på v.f att han var väldigt öm vid såret, så när han böjde i kotan, och böjde inte riktigt för att inte förvärra skadan så trodde jag att han skulle ramla ihop när han sprang... och han fick då en 4 på v.f efter böjprov i kotan. Så natagligen hade han gjort illa sig på inre kronrnads ligamentet, och skulle vila 3 veckor för sedan ett återbesök... Känns väl skönt att det inte var kotledsinflamation igen, och får väl hoppas att det inte blir så alvarligt av såret, han har en vecka kvar att vila... Jag tror det är lätt att man blir väldigt nojjig och överreagerar, men om jag tkr min häst verka lite ofräsh så får han hellre stå någon dag än att man rider och sen blir det nånting efter en månad. Tror inte man ska tänka för mkt på allt som kan hända, det blir nog för jobbigt då. Har läst någon stans att om människan visste allt som kunde hända, och gick och tänkte på det hela tiden skulle vi bryta ihop och inte våga gå ut
Så inte vet jag hur modiga vi är...