halt igen :((

Sv: halt igen :((

Kan och kan, men det verkar inte så. Dessutom hände det nog inte av att han vart överasträngd, det skedde precis när vi landade från ett hinder på 60cm. Så förmodligen hamnade hoven snett i landningen.

Jag väntar hellre nån vecka och ser om de blir bra. Onödigt att åka in utan att vänta om hältan knappt är synlig, tkr jag.

Ja, givetvis kan det vara så också. Tänkte mest på att det var samma ben igen. Men konstigare saker än att en häst vrickar samma ben två gånger har ju hänt. :) Hoppas han blir bra snart iaf.

Jag tror inte han vrickat sig IGEN, jag tror att det är första vrickningen som gått upp. Att vi satte igång han fullt för snabbt elr något sådant. :) Från början tog vi det väldigt lungt 6 veckor, skritt och trav, när vi väl hade börjat galoppera kan jag nog medge att vi ganska snabbt var igång, och det kanske vart för fort då helt enkelt. Och just den vecka som det hände, så hade vi hoppat fler dagar än vanligt, brukar hoppa 1 dag, och tror vi hoppade nästan 3 dagar med träningstävling inräknad då.. Så det kanske vart för mkt elr så.

Ja, jag hoppas och tror också han blir bra snart. Tack! :)

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 052
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka