Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min dam har öron svamp:eek:.. Jag hade min hovis idag som kände igen symptomen. Men hon visste inget om nån behandling.. Ska ringa en...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: lady_mike
·
C
Hästvård När jag köpte min häst för ca ett år sedan hade han all man på höger sida. Så hade han ett bra tag. Han var också otroligt sne bak i...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Alexandra_W
·
T
Foder & Strö nu är jag väldigt förrvirrad. väldigt många säger att havre ska ges torrt vid utfodring, medan andra menar att för att det...
Svar
12
· Visningar
1 764
Senast: eyz
·
Hästvård För ganska länge sedan skapade jag en tråd om min häst som kändes lite konstig vid ridning...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: Bialitt
·
C
Hästvård Är det någon här som vet ett bra medel att ha på hästen som är mot flugor? Stackars pållen är helless på att ha mängder med flugor...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: hanoirocks
·
M
Hästvård Skulle vilja veta hur prognosen för birkelandsfraktur (POF) ser ut? Ni som opererat, har det blivit bra? Ni som inte opererat, har...
Svar
10
· Visningar
4 897
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
Hästvård skickade i väg 2 ston för betäckning (ej godkänd) för 6 veckor sedan hämtade dom i torsdags natt kl 01.00 så det var mörkt när vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
12 333
Senast: Boj
·
Foder & Strö jag har en häst som är mkt lättfödd (läs lite tjock) och som inte kan äta havre, då det sätter sig i huvudet på henne och hon blir...
Svar
9
· Visningar
859
Senast: pinky
·
Foder & Strö skall flytta min häst. i det nya stallet ingår det bara havre i hyran i foderväg. idag får hon havre, mineraler och vetekli. så...
Svar
8
· Visningar
899
Senast: pimy
·
  • Låst
Hästvård Moderator; sprid gärna denna film till lämpliga underforum! Hejsan! Jag fick denna länk mailad till mig, det är några ungdomar som...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: Boj
·
L
Svar
11
· Visningar
2 009
Senast: Uddatyp
·
L
Hästvård Medryttarhästen som jag rider ibland är väldigt snubblig. Hon liksom tappar ett bakben framförallt i galoppen men även i trav. Kan det...
Svar
8
· Visningar
5 337
Senast: Limen
·
Hästvård Min ponny får samma låsning som kommer tillbaka hela tiden uppe på korset. Knackas loss och är fin i typ 2 veckor och sen kommer det...
Svar
12
· Visningar
1 482
Senast: Chester
·
Foder & Strö Enligt höanalys får våra hästar i sig all protein och energi dom behöver med enbart hö (15 kg), behöver alltså inte ge krafftfoder. MEN...
2
Svar
22
· Visningar
4 876
Senast: Hippo
·
W
Hästvård Hjälp......vad finns det för alternativ, när det gäller att få ner ett otäckt överben på en ett års hingst? Alla föreslag, och...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: Katinkas
·
K
Hästvård Jag undrar hur en häst kan vara försäkrad för 35.000 :- och inte vara värd mer än 10.000:- enligt försäkringsbolaget Agria. Min häst ska...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 138
Senast: Ancor
·
S
Hästvård Har någon varit med om detta?Min kuse började helt plötsligt springa som en tok rulla sig och svettas, sen svälld vid ögon ljumskar...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: hopp_o_galopp
·
S
Foder & Strö Kan man ge en häst kraftfoder en gång per dag? T ex till en promenadhäst som bara rids 1-3ggr/veckan. :)
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: Linisen
·
Hästvård Ska i morgon sko min 5 åring, han har nu i snart 8 veckor gått med bakskor för första gången på i sitt liv och allt har funkat bra...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: Evita_peron
·
Hästvård Jag trodde min häst hade mask i magen men efter en närmare koll så såg jag ingen mask, men jag såg nåt annat vitt. Som mögel typ. Jag...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: nypet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka