Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har spänt ryggen & blivit öm pgr att han ridits på sen eftermiddag & då blivit varm & sen kall när solen försvunnit. Så det...
Svar
11
· Visningar
1 404
C
Foder & Strö Bra att veta innan man skaffar häst ibland. Skulle nu gärna vilja veta hur mycket 1 krafftmått med krafft väger? Ett helt mått...
Svar
3
· Visningar
1 239
Senast: Antiqua
·
Hästvård Min klantfia till häst har gått och troligen slagit i sitt högra framben rejält ute i hagen. Nu har hon en rejäl knöl på insidan av... 2
Svar
35
· Visningar
3 305
Senast: fred
·
Hästvård Ni som brukar linda benen efter hårdare pass,lindar ni även om hästen går ut på bete sedan och sover ute? Vanliga paddar el BoT?
Svar
10
· Visningar
1 193
Senast: Snuffsan
·
Foder & Strö Hur gör ni med kraft fordret med era hästar när dom går på bete ? [Syftar på hästar som rids som vanligt.] Slutar ni bara tvärt när...
Svar
14
· Visningar
1 787
Senast: ann80
·
Hästvård Min gubbe har haft fång "anfall" i 7 år. I början blev han väldigt dålig och fick specialbeslag mm. Efterhand lärde vi oss att se de...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: Lurcher
·
Hästvård Hur stor dos ska man ha av flusan till en häst? Ska man liksom switchen hälla längs mankammen, göra uppehåll för sadeln och sen vidare...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: via
·
Hästvård Vad är ett så kallat böjprov ?, vad gör man har hört talas om dte men vad är det ?
Svar
4
· Visningar
832
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Nu får min skadade travhäst (ettåring) vara ute om dagarna. Hon kommre då gå på bete. Vad ska jag fodra henne med när jag tar in henne...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: tinafinis
·
Hästvård AH! Nu är jag både panikslagen, kallsvettig och ångestladdad! Hoppas på snabba och kloka bukare! Ikväll nu när jag skulle gå och... 2
Svar
35
· Visningar
2 527
Senast: BlackRose
·
Foder & Strö Min häst har shivering och utfodras för tillfället med Dodson & Horrell ERS, vilket fungerar mycket bra. Dock är det väldans dyrt, så...
Svar
4
· Visningar
1 358
Senast: Filuran
·
Hästvård Jag blir galen på denna torka. Min häst hostar så det skräller i fönsterrutorna av allt damm som flyger överallt. Jag ger ventipulmin 2...
Svar
16
· Visningar
1 858
Senast: Elute
·
Hästvård Kan man använda balsam + vatten som glansspray? Ska man ha i nåt mer? Hur mycket av varje?
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: majabergman
·
Foder & Strö vad skulle du gett denna häst? halvblod, <160 cm, <7 år, lättfödd, haft fång, normalt temprament, begränsat med bete, inne nattid...
Svar
1
· Visningar
736
Hästvård Min häst slog upp en sår någon gång mellan söndag-månad. Själva såret var inte djupt men han var ganska svullen. [se bild 1.] Så jag tog...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: belladonnas
·
J
Hästvård Undrar om det är någon mer som tänker som jag , eller är jag knäpp när jag blir jätteglad över att min ponny har livstids slaktkarens ... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 538
Senast: SiZo
·
U
Hästvård bytte hovis som skodde första gången förra skoningen och bakhovarna är lika fina som förut, inte ens torra i denna värmen o ser hur fina...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: skuggi
·
G
Hästvård Då hästen har korkskruvar i svansen och väldigt tjock man behöver jag ett kanonmedel. Har tidigare haft, Leovet - rider´s magic, och det...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: wiidow
·
Foder & Strö Jag hade tänkt bygga hade imorgon men nu visar det sig att bonden konstgödslat där igår :crazy: Hur länge måste man vänta innan man...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård I måndags morse när de skulle släppas ut, så var mitt lilla snart 4 veckor gamla föl jättehalt på ett framben! Usch vad otäckt att se... 2
Svar
23
· Visningar
2 942
Senast: Annanaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Annonsera mera hundar 2
  • Bråkande hundar