mitt föl är jättehalt!

Sv: mitt föl är jättehalt!

jag tänkte fixa en liten gräshage på vallen. så kan man flytta den steg för steg så de får gott gräs. Ska bara köpa trampstolpar.

Hade dem på ridbanan förra veckan och körde skottkärror med gräs till dom men så fort hon blev bättre så blev hon för yster och då svullna bogen upp igen.

så idag blir det promenader så får jag se om svllnaden gått ner.

Hur stor ska sjukhagen vara? För att förhindra att hon rejsar runt mamma i en liten volt?

Ja denna är inte svårt att njuta av!:

21012406.jpg
:

20945379.jpg

Jag skulle göra hagen större än en box.
Dom springer ju i boxen också om dom vill:crazy:

Kanske 15*15.
Man vill ju inte ha jättestort så det inbjuder till full karuscha, men inte så litet så dom riskerar hamna i staket istället. Mindre än boxstorlek kan man ju inte göra och som sagt så springer dom där inne med.

Hur är det med fölet?

Fick den ngn medicin?

Hon är jättepigg.. bockar några skutt i boxen för minsta lilla.

Promenerar med dom men stoet håller på att krypa ur skinnet!

Igår kväll red jag stoet och pappa ledde fölet i mitten av ridbanan. Bara för att inte stoet skulle krypa ur pälsen. Jisses vilka bockserier! Men fölet gick att hålla "lugn" i snöret.

Fölet ser något bättre ut lyfter nu fram benet i skritt men om hon försöker springa iväg så håller hon fortfarande benet still. Precis som när hon har tid går hon fint men när hon inte har det så springer hon på tre ben.

Fölet fick ingen medicin för de ville inte att hon skulle röra sig för mycket. Däremot skulle jag smörja med Iprensalva så det gör jag. Smidigt att de rakade henne när de skulle ultraljuda.

Vill ju att hon ska bli bra nuu!
Tack för hagtipsen!

Liknande trådar

L
Hästvård Sitter varje dag och läser runt i alla trådar här på buke men skriver aldrig något själv, men nu känner jag att det är dax för mig att...
Svar
10
· Visningar
1 483
Senast: Laijza
·
M
Hästvård Min häst var ute i hagen som vanligt med sina tre andra kompisar och dom busade och han fick antagligen en smäll på frambenet. det enda...
Svar
8
· Visningar
1 513
Hästvård Det har nu snart gått ett år sedan min hästs "osynliga" skada på en terrängträning. Som några av er säkert redan läst i någon annan tråd...
2
Svar
25
· Visningar
4 962
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka