Flusa - hur stor mängd?

Maar

Trådstartare
Hur stor dos ska man ha av flusan till en häst? Ska man liksom switchen hälla längs mankammen, göra uppehåll för sadeln och sen vidare mot svansroten? Hur pass mycket sprider det sig? Om man slutar precis innan sadelläget, bör inte flusan sprida sig dit då? Hur lite bör man hälla på för att testa för överkänslighet? Och ska man vänta ett eller två dygn?

Många frågor och förhoppningsvis finns det någon där ute som kan upplysa en okunnig. ;)

Sv: Flusa - hur stor mängd?

varför inte switch istället..flusa är väl väldigt starkt på hästar har ja hört tror ja?
jag hade inte vågat testa de på min häst.

Jag har Flusa till min häst,han är en stor häst på ca 165 cm. Har på 5 ml på mankammen och 5 ml på korset - gör alltså ett uppehåll där sadel ligger. Har testat på min häst och en häst till och de har inte fått några allergiska reaktioner. Men för säkerhets skull så så kan du hälla på lite först och se om det blir någon reaktion.

Har kört med Flusa i många år och inte haft några reaktioner alls på någon häst. Lite mer effektivt, billigare och drygare.

Min häst brändes av flusa och tappade all päls och ömsade skin där jag hällt på.

Vi har använt Flusa i ett par år. Vi har också gett 10 ml.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 493
Senast: Wonna
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på... 2
Svar
20
· Visningar
4 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka