Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu har jag funderat i en herrans massa år så nu frågar jag buke :D Om man tänker sig hästens pupill som ett "hål" innanför...
Svar
17
· Visningar
2 111
Senast: Kardinal
·
Hästvård Hej! Jag har en D-ponny som är ganska så svårfödd, men inte så att han blir mager. Han har betat 30 minuter om dagen i tre veckor nu...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Sophie_Maurer
·
Hästvård Vad är dessa bra för? När behöver hästen det? Vi har väldigt fina värden på vårt hö och hästarna är pigga å blanka och fina i hull...
Svar
4
· Visningar
1 810
Senast: Sophie_Maurer
·
F
Hästvård jag har en väldans beslutsångest ang. bete eller inte bete till min häst, och behöver alla åsikter ja kan få om de... datta är en...
Svar
15
· Visningar
1 201
Senast: fenny_92
·
Hästvård Min häst som är 7-år har en pålagring på ena frambenet vid hovleden men är ej halt. När jag var på kliniken och detta upptäcktes efter...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: Jollypolly
·
Foder & Strö vad är det för skillnad på korn och havre? är det någon skillnad i hur det "sätter sig" på hästen, både när det gäller hull och energi?
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: Maxkingen
·
J
Foder & Strö kornets att vara eller icke vara? är nyfiken på vad ni har för åsikter om korn. jag har fått för mig att korn inte är bra för hästar...
Svar
13
· Visningar
1 220
Senast: Maxkingen
·
Hästvård Exakt vad/vilka leder är det som röntgas då?
Svar
5
· Visningar
3 666
Senast: Zandrah
·
Hästvård Nu när jag kom ut till min häst hade han massor av utslag över hela ganascherna och ner över halsen. Det var som små utbuktningar, tror...
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: Trasdockan
·
Hästvård Skall berätta ifrån början...(Långt) Förra sommaren köpte min syster ett fbl direkt ifrån banan. Han hade en gamal böjsena skada & han...
2
Svar
26
· Visningar
2 377
Senast: krambanan
·
Hästvård Som rubriken lyder, vad ska man ha till hästens ben nattetid? Jag shoppade ett par tunna B o T -paddar idag 40 x 40 cm. De verkade...
2
Svar
26
· Visningar
2 508
Senast: Jate Volim
·
Hästvård I o m att det snart är säsong igen för beteseländet så lägger jag ut ett utdrag om det. Stämmer bra det där med innan midsommar. Mina...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 815
J
Hästvård Nu är det så att jag fått reda på att min häst har en sjukdom vid namn Typ 1A Nodular sarcoid, någon slags utvändig hudcancer. Den...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: Johanna_s
·
C
Hästvård Kan bli långt.. Jag har en stor pålle på ca 170cm, halvblod-ardenner korsning. Han har väldigt dålig hovkvalitet fram. Köpte...
2
Svar
23
· Visningar
2 019
Senast: chanell_86
·
J
Hästvård det är såhär att ja har sett att min häst har kliat av sej lite på svansen och vet att det är eksem, har ingen aning om han har haft det...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: Rouge
·
Hästvård Min häst får torrsprickor i fram hovarna ,visserligen ytliga ca 0,5 mm men dom går ända upp..Har pratat med min hovslagare men han säger...
Svar
12
· Visningar
921
Senast: Sandramaria
·
G
Hästvård Mina hästar har ständigt ur-fula strålar. Det bildas "grottor" med röta och svampangrepp. Hur jag än verkar bort det lösa, angripna och...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: skuggi
·
Hästvård Eller liknande skor! Hur länge sitter de? Vad kostar det? Fördelar-Nackdelar? Går de ha brodd i? Bilder!!!
Svar
7
· Visningar
2 587
Senast: Jejan
·
T
Hästvård Det har med all säkerhet setts ett lodjur i min hästhage. Jag har tre islandshästar gående där (två är mina, en är inhyrd). Hur stor...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Thora
·
I
Hästvård Som ni sett runt här är vår häst skadad. I stallhyran ingår utsläpp. Skrev på tavlan att hästen MÅSTE ha flughuva när han är ute...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka