AGRIA betänkligheter ang försäkring/avlivning/värde

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare kakan_94
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 63
  • Visningar Visningar 7 146
Sv: AGRIA betänkligheter ang försäkring/avlivning/värde

Framförallt kan man ju tycka att det verkar underligt att ombudet verkar för det högre beloppet när det enligt tidigare inlägg inte ens är tillåtet att hålla hästen försäkrad för det. Vill de bara åt premien för den överstigande delen då, eller kan inte de heller reglerna?

Tror att mitt ombud syftade på att hästen fortfarande hade ett visst avelsvärde, samt att den skulle kunna bli värd mer i rätt träning. Nu tävlas den inte längre i samma gren, utan har skolats om, men mitt ombud säger fortfarande att jag inte behöver oroa mig för för högt livbelopp. Det skiljer inte många kronor i premie, handlar om riktigt låga livbelopp...

*kl* Jag börjar inse att jag haft väldigt tur, två utdömda hästar där jag inte har haft några som helst problem att få ut livvärdet (dock hade den senaste meriter som gångartsvinnare på kvalitets etc).
Jag hade dock haft båda två i rätt många år innan utdömningen.

Jag tycker det är fräckt att inte betala ut mellanskillnaden på premien om man nu anser att hästen varit över- (fel?!) försäkrad.

Jag tycker det är för jävligt rent ut sagt! Vi är kunder och de ska hjälpa oss, inte tvärtom!!! Tycker det är deras skyldighet att kolla upp så allt är rätt då det är deras jobb? Barnsligt uttryckt men jag hatar Agria, de är för stora för sitt eget bästa....Har nu inte hästar värda miljoner och har dom inte i Agria( numera) men jag har bara veterinärvård på mina då det är huvudsaken då de inte är inköpta för så mycket pengar. Min ena häst har jag betalt livförsäkringen på flera ggr om redan under årens lopp.
Usch ja, ursäkta ett grinigt inlägg, men skönt att kräka av sig ibland...

Jag tycker det låter vansinnigt. Så fruktansvärt!
Du har ju betalat en premie för att ha hästen försäkrad för 35.000 kr. Om det var jag hade jag blivit vädligt arg och krävt premiepengarna tillbaka för det som kostade att ha hästen försäkrad utöver dom 10.000 du får tillbaka.
Jag har nyligen också fått erfara hur roliga försäkringsbolag kan vara :grin: men det är en helt annan historia.

-----Läste resten av tråden nu också, men tycker istort sett fortfarande likadant---------

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 682
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik Hej. ny här . Har funderingar angående reklamation av häst. Låter ha osagt om jag är köpare eller säljare men. Hästen gårdsbesiktas UA... 15 16 17
Svar
329
· Visningar
35 089
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hej alla bukisar! Nu måste jag fråga om råd då jag inte vet vad jag ska göra. Det är så här att jag fick hem mitt halvblodsto förra året... 2
Svar
39
· Visningar
5 993
Senast: pews1972
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag är ny här på bukefalos men jag måste få be om lite rådgivning från objektiva utomstående. Jag sålde en häst för några månader... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
12 766
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka