Sneda ben betyder att han ej har lidit av att ridas pga sin benställning. Ingen som har sett honom /sett honom ridas har noterat honom som vanskapt eller grovt missbildad.
Så att han behöver skottas ner just pga det.
Han är helt enkelt bara inte en korrekt 10 på benen.
Han är riden och har gjort det bra och har varit arbetsvillig och lättlärd och han har sen gått igenom böjprov.
Att som utomstående veterinär sen uttala sig om att hästen har plågats psykiskt och fysiskt pga detta när han ridits av oss ,trots att han inte varit halt och inte visat något på böjprov och trots att hon inte sett honom hos oss, tycker jag är väldigt oproffsigt.
För betyder det. Att vi måste röntga och undersöka alla hästar så noggrant och se om vi hittar nåt för de kanske är halta utan att vi vet om det och att vi kanske sitter och plågar dem hela tiden ? Trots böjprov utan anmärkning.
Ok om vi inte "märker" det när vi rider och hästen är jättebråkig ( vilket inte alls var fallet här ) och man bara kallar hästen dum, men då ska ju en hälta synas på böjprov.
Jag har på advokats inrådan meddelat köparens jurist att jag inte går med på en förlikning. (2 v sen)
De var passiva i saken och kom inte med hållbart bevismaterial under 2 månader.
Inte hört något sedan dess förrän jag fick Det där sms från någon veterinär jag inte vet vem det är. Det kommer jag inte att svara på.
Jag kommer fortsätta vänta på att ..
Ja jag vet inte vad jag väntar på?
Ska man få något svar på det jag svarat dem? Om att jag inte går med på deras förlikningsförslag?
I övrigt gör jag ingenting mer nu.