Idag kom dommen...

Sv: Idag kom dommen...

Aj, vilken trist historia och du är inte ensam. Är också en av de som råkat ut för detta. Höll nog på i över fem år med min häst. Veterinärerna tyckte jag skulle ge det en chans ändå (sa ungefär som din). Andra, stallkompiar, tyckte att jag borde spärras in någonstans.

Kände inom mig att jag visst kunde ha honom hemma, som tur var.
Skrotade länge och väl, men trivdes bra med det då vi har mycket hagar och kompisar. reds ute ibland men fokus låg på andra hästar.

LÄrde om mig i ridningen och började experimentera med balans och lätthet efter tips från andra tränare. Red ute ibland och se- efter 14 års ålder har han varit frisk som en nötkärna. Är idag 21 och byter i vartannat så det stänker om det. Vi är sällan på ridbanan men det händer, men det är ett billligt pris att betala för min del. skogen funkar fint. Någon tävlingshäst kunde han inte bli igen - det ville jag inte riska, men jag köpte det konceptet.

vad man bestämmer sig för att göra är utifrån den tid, ork och möjlighet man har och vad man vill få ut av sin egen ridning. Ofta har man för brått i konvalscens och i väntan. Jag väntade LÄNGE och fick betalt för det. Om man inte kan det får man ta beslut efter det. Ingen häst gråter på de evigt gröna ängarna. Men jag hade gråtit en eon om min "once in a lifetime horse" inte funnits kvar hos mig - men om hästen lider har man inget val ändå. Lidande är det värsta av allt. Med min gick det väl, men det betydde också att jag fick en annan typ av häst än den jag köpte (tävlingshäst blev mullehäst).

Mitt tips är att känna inom dig. Det finns inga rätt eller fel i beslutet. har jag förstått dig rätt månar du verkligen om hästen och då kommer du att ta rätt beslut - utifrån hästen OCH dig själv. Det bästa, om du är osäker, är att "köpa" dig tid så du inte ångrar dit beslut efteråt. Lycka till och vi är många som känner med dig.

Hej Louise!
Jättetråkigt att höra om din polle. Jag var i exakt samma sits som dig. Min vita tävlingshäst fick återkommande knäledsinflamtioner och blev aldrig bra. Vi beslutade att ta bort honom då han som sagt var ganska speciell precis som din häst. Det var jätte jobbigt efteråt men i dag ångrar jag mig inte. Precis som flera säger så finns det mkt oseriösa folk så att lämna ut på foder kändes inte ens aktuellt.
Du ska självklart göra det som du känner själv att du och din häst mår bäst av.
Lycka till!

Kram Ellen

Tack för alla som skriver och bryr er:laugh:

Jag ringde hon som ville ha honom igår.. hon hade ångrat sig.. hon ville inte ha honom ändå:(

Så nu vet jag inte vad jag ska göra.. hon kändes ju så perfekt.. Det är en till som är intresserad som verkar väldigt gullig men jag vet bara inte helt om dom kommer klara av hans "busighet"... Men jag får väl chansa och låta dom ta honom...

Nej,nej,nej!! Inte chansa... :crazy: det MÅSTE kännas rätt för dig. Jätte tråkigt att hon inte ville ta honom,hon som kändes rätt :cry:

Det är en helt underbar familj som skall ha honom, det lät verkligen super:laugh::bump: Dom ringde för en stund sedan och sa att dom bestämt sig:laugh: Det känns jättebra! Jag red ut på honom idag, och var var jättesnäll, busade inte en enda gång:laugh:

Åh,vad härligt för er!! Skönt att det ordnade sig och att det känns bra för dig med den nya familjen!

Jag vet det känns väldigt bra! Fick reda på idag att min unghäst Wilma kommer också gå där, så det blir Tigern, Wilma och deras halvblodssto.:laugh:

Men ska du inte ha med din unghäst till Holland?
För det var väl dit du skulle eller minns jag fel :p

Jo jag skulle egentligen det, men hon har gått så mycket nu i vår, hon hade aldrig tävlat när hon kom till mig i Januari och nu har hon redan gått felfri 120. Så hon fick följa med Tigern på bete istället:laugh: Hon är ju bara 5 så det blir nog skönt för henne.

Nu åker jag till Holland om 2 timmar:bump: Men jag hoppas att pappa fixar så att jag kan ha internet därnere hehe:p

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 742
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 767
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka