Sv: Idag kom dommen...
Jag förstår dig verkligen. Och jag lider med dig.
Jag har varit i exakt din situation TVÅ ggr inom ett års tid och det gör en ont när man ser sin älskling lida så. För som du säger så verkar det inte finnas några tvivel om att ont - det har han.
Och med tanke på historian så tror jag knappast, som nån sa, att han drar sig undan för att det är "gamla minnen" som spökar.
Har ni röntgat hov-/kot-leder? För det låter onekligen som att han skulle ha pålagringar som besvärar, och är det så tror jag inte det finns mer du kan göra. Om du T-märker så kvarstår ju fortfarande problemen med att han kanske får flacka runt, eller kanske till och med att han tränas hårt trots att han inte får.
Faktum är att han kanske till och med har ont av att gå i hagen. Har han INTE det är ju sällskap ett alt. Kanske t.o.m promenadhäst.
Jag har varit du. I båda av fallen blev jag tyvärr tvingad att ta bort hästarna. De var 6 resp. 8 år gamla och det fanns ingen räddning. Historien är lite den samma som din, fast i ena fallet värre. Men det var samma sak; de var dåliga, de blev bättre, de blev BRA. Man fick upp hoppet och man trodde det skulle bli bra. Några veckor senare blev allt sämre igen.
Jag mår än idag skit över allt jag varit med om, men jag
vet att mina hästar led. Visst finns det gånger då jag tvekar om jag gjort rätt, men nu vet jag iaf säkert att de inte lider..... Båda dessa herrar hade ont bara av att gå i hagen. Då har hästarna de privilegium som vi människor inte har - de kan bli fria från sitt lidande.
Hur hårt det än tar på oss och hur ledsna vi än blir.....
Vilken underbart vacker häst du har och jag förstår att du mår dåligt och inte vet vad du ska ta dig till. Dock kan jag på nåt sätt i dina inlägg ana att du innerst inne har svaret. Lyssna till ditt hjärta.
Många kramar.....