Hästinfluensan

Underbar

Trådstartare
Jag vaccionera min ponny den 14/5 första gången mot hästinluensan när ska jag ta andra sprutan om en månad ? Och sen den tredje efter 6 månader ?

Sv: Hästinfluensan

Den andra ska tas inom 4-6 veckor. Hurvida man ska ta en spruta efter 6 månader eller ett år beror lite på vad veterinäen tycker. För tävling så räcker det med ett år. Jag har precis grundvaccinerat min häst och vet sa efter ett år tyckte hon räckte så jag tar det först om ett år.

Liknande trådar

Hästvård Köpte ny ponny för ett par månader sedan och har upptäckt springmask Räcker det att avmaska den smittade ponnyn eller måste jag avmaska...
Svar
7
· Visningar
612
Senast: Johannna1
·
Kropp & Själ Suck! Jag skrev här om mina helt galna blödningar för ca 1½ år sedan. Jag fick Provera utskrivet för att ta det 10 dagar per månad +... 2
Svar
29
· Visningar
1 476
Senast: tott
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
792
Senast: Amk
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 372
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka