Hur har det gått?
Tillhör dem som inte kan gå på minipiller typ cerazette då jag blöder hela tiden. Rekordet var 66 dagar i sträck. ”Nej men såå kan du inte ha det” sa barnmorskan och satte in en Mirena. Ut askan i elden liksom, för nu kunde jag lägga till en fantastisk smärta till blödningarna. Efter ca 6-7 månader lugnade blödningarna ner sig och kom någorlunda regelbundet. Cykel på ca 21 dagar och blödningar i 10-14 dagar med bara lite värk. Kunde dock ha syndaflodsblödningar en fm för att sedan bara ha lite i några dagar och sen fors igen. Gick till gyn som konstaterade myom på som max 2,5 cm. Sa även hon att Mirena skulle vara det bästa för mig. Efter 1,5 år stod jag inte ut med det längre, småblödde återigen närsomhelst och vågade inte gå ut utan binda. Mirenan togs ut. Blödde konstant i tre veckor efter det, men sedan en paus… en välbehövlig paus från mens i två veckor (minus att ägglossningen gav smärta och ömma bröst och förstoppning i en av dem). Sedan mens igen. Normalt hoppades jag, tills igår. Åter igen en syndaflod och smärtor från h-lvetet som jag inte känt sedan veckan efter jag satt in spiralen när jag satt i bilen på jobbets parkering och panikringde akuten bara för att få höra att det är normalt så långe du inte får feber. Igår låg jag en halvtimme i sängen och bara blundade och andades och väntade på att Iprenen skulle kicka in. Så var ju lördagen förstörd.
Ska på uppföljning om ca tre månader. Gyn sa ngt om en medicin som jag inte minns namnet på men som var på försök, dock väldigt dyr. Någon som vet vad hon kan ha pratat om?