Jag blir så trött! Klimakteriet och Mirena.

Jag haft väldigt riklig mens och satte in en Mirena. Första 6 månaderna blödde jag cirka 2/3 av alla dagar, i varierande mängd. Pratade med en gynekolog som sa att det sannolikt var för att slemhinnan aldrig blev tillräckligt tunn. Jag använde därför Cerazette i några månader, blev nästan blödningsfri under tiden jag tog dem och har nu varit utan 4-5 månader.
Har på den tiden haft enstaka blödningar, en gång som mens och ibland lite spottings. Men väldigt sällan.
Jag hoppas nu att det här håller i sig!

För att förtydliga mitt inlägg ovan, jag hade alltså Mirena och cerazette samtidigt, för att sedan fortsätta med enbart Mirena. Enligt gynekologen var den en metod som ofta fungerade.

Frågar för en kompis...
Hur länge kan en hormonspiral sitta egentligen?
Jag har nog haft min 2 år för länge, men den gör sitt jobb fortfarande (fick liiite mens typ 2 h/mån med start förra året) så.. Minst det i alla fall. Litar inte på den som säkert preventivmedel dock.

De ska egentligen sitta 3-5 år beroende på sort.

Frågar för en kompis...
Hur länge kan en hormonspiral sitta egentligen?
Kan inte "din kompis" googla?

Jag har förstått att man ska byta med 5 års mellanrum om man använder spiralen som preventivmedel. Om man har den i samma syfte som jag så kan man ha den upp till 8 år.

• Gilla
Reactions: Ray
Kan inte "din kompis" googla?

Jag har förstått att man ska byta med 5 års mellanrum om man använder spiralen som preventivmedel. Om man har den i samma syfte som jag så kan man ha den upp till 8 år.
Kan tydligen inte googla bra nog för att hitta upp till 8 år... Tack😃

@Ray Jag hade fel. Det var precis tvärtom.
En enkel googling kav mig detta svar som första svar.

1740122296011.webp

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 802
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka