Behandla halv grad?

Sv: Behandla halv grad?

Fast jag vet inga klinikveterinärer med provision faktiskt? (Men de kanske finns?). Och det är ju i första hand på kliniker som det sprutas leder? Få veterinärer i fält här i alla fall tänker ens tanken att gå in i led i 'hemmamiljö'. Finns en del privatpraktiserande med egen mottagning, där de ju sprutar leder, och visst de kan ju anses ha helt 'provisionsbaserad' lön iom att de har eget företag. Men det är ju en liten del, och de privatpraktiserande i fält samt DV går inte nära en led med en injektionsnål i stallmiljö utan det remitteras till klinik både för bedövning och ev behandling.

Jag har fått uppfattningen att det är rätt vanligt. Syrran har ju redan haft ett sånt jobb (med ganska låg grundlön och sen provision utöver det) och varit och spanat på lite andra jobb med samma system. Vi hade nämligen en diskussion om det där jag såklart reagerade: "VA?! Provision för veterinärer?? :eek:" (som är van vid att provision = få folk att "sälja" bättre) men det var tydligen inte alls ovanligt. Dock har de ju sina etiska regler att tänka på.

Jag har fått uppfattningen att det är rätt vanligt. Syrran har ju redan haft ett sånt jobb (med ganska låg grundlön och sen provision utöver det) och varit och spanat på lite andra jobb med samma system. Vi hade nämligen en diskussion om det där jag såklart reagerade: "VA?! Provision för veterinärer?? :eek:" (som är van vid att provision = få folk att "sälja" bättre) men det var tydligen inte alls ovanligt. Dock har de ju sina etiska regler att tänka på.

På klinik då alltså?

knapplån ang provision

jag var på klinik, veterinären sade till en "kund" som hon var väldigt familjär med att "min chef klagar att jag drar in för lite pengar till kliniken"?????? Hur kan en vet dra in mer pengar?????

en häst som redan behandlats/sprutats i knä o kotor fram konstareades vid återbesök även halt på ett bakben vilket samme veterinär sa sig ha "missat" vid det första tillfället.....hästen sprutades även i kotan bak och skulle även sprutats igen på ett framben. Hoppla ett till återbesök! Hästen fick dock en spruta satt i fel ben , det FRISKA benet!!!!!! Återbesöket kan de stoppa upp i ......

Hästägaren åker nog inte tillbaka dit

KL

Blir fascinerad av alla glada amatörers totala misstro till veterinärkåren och djurvårdens förmåga att ta sina arbeten seriöst och handla efter etiska och moraliska normer. Jag antar att ni är inne på klinik och hos veterinär för behandling en hel massa om ni anser det så att ni har en helhetsbild av såna här grava seriösa brister i branschen, och att den helhetsbilden är till majoriteten så totalt respektlös ur etiskt och moraliskt perspektiv och fokuserad på personlig profit på individ nivå.

sorgligt!

kl

Jag behandlade en halv grad men veterinären tyckte inte att det var självklart då han tyckte att jag lika gärna kunde låta honom vila och se om det blev bättre och sedan komma tillbaka för nytt böjprov.

Hade jag funderingar skulle jag rådfråga en annan veterinär eller vända mig till en annan klinik.

Jag skulle också ta ut en duktig ET som kan gå igenom kroppen för att se att det inte är ngt muskulärt som ställer till det, men en ET kan aldrig ersätta en veterinär, men däremot tycker jag att det ena inte utesluter det andra.

Lycka till! :)

kl

Hästen var helt bra nu på återbesöket, så hon verkar ha svarat bra på just den behandlingen hon fick. :)

Visst är det sorgligt! Och inte är hästägaren ngn glad amtör just nu, utan en ledsen sådan. De satte faktiskt sprutan i fel ben, vilket är en grov miss+att de missat bakbenshältan. Och hur drar en veterinär in "mer" pengar till sin klinik? Jag kan inte svara för de andra i den här tråden men i det här fallet var det första besöket på klinik...............har aldrig behövts tidigare

menar du därmed att därför är veterinär vården att förkasta rent generellt och full med okompetenta, oetiska veterinärer?

nej absolut inte..............men det var en mkt tråkig händelse och en klumpig kommentar av vet dessutom

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 127
Senast: animalasia
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 583
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 862
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min lilla älsklingshäst blev för tre veckor sen ordentligt halt vänster fram. Vi har varit inne på klinik, lagt bedövning och då släcker...
Svar
14
· Visningar
2 969
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka