Sv: Behandla halv grad?
Jag har fått uppfattningen att det är rätt vanligt. Syrran har ju redan haft ett sånt jobb (med ganska låg grundlön och sen provision utöver det) och varit och spanat på lite andra jobb med samma system. Vi hade nämligen en diskussion om det där jag såklart reagerade: "VA?! Provision för veterinärer?? " (som är van vid att provision = få folk att "sälja" bättre) men det var tydligen inte alls ovanligt. Dock har de ju sina etiska regler att tänka på.
Fast jag vet inga klinikveterinärer med provision faktiskt? (Men de kanske finns?). Och det är ju i första hand på kliniker som det sprutas leder? Få veterinärer i fält här i alla fall tänker ens tanken att gå in i led i 'hemmamiljö'. Finns en del privatpraktiserande med egen mottagning, där de ju sprutar leder, och visst de kan ju anses ha helt 'provisionsbaserad' lön iom att de har eget företag. Men det är ju en liten del, och de privatpraktiserande i fält samt DV går inte nära en led med en injektionsnål i stallmiljö utan det remitteras till klinik både för bedövning och ev behandling.
Jag har fått uppfattningen att det är rätt vanligt. Syrran har ju redan haft ett sånt jobb (med ganska låg grundlön och sen provision utöver det) och varit och spanat på lite andra jobb med samma system. Vi hade nämligen en diskussion om det där jag såklart reagerade: "VA?! Provision för veterinärer?? " (som är van vid att provision = få folk att "sälja" bättre) men det var tydligen inte alls ovanligt. Dock har de ju sina etiska regler att tänka på.