Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag undrar hur man kan på bästa sätt träna muskeln i bogarna. Har en häst som är dåligt musklad i ena bogen , lite spänd där och skulle...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: MonteRose
·
Hästvård Jag har en häst som har återkommande problem på vänster bak, han har också lite skumt rörelsemönster bak och har behandlats i omgångar...
Svar
19
· Visningar
2 987
Senast: ghost
·
Hästvård Är det någon som kan ge tips, råd eller förslag på vad våra hästar har åkt på? Jag har haft min hingst-åring installad hos en bekant...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: LuckyBoy
·
Hästvård jag har möjlighet att hämta sågspån på en såg i närheten och tyckte att det skulle vara ett billigt alternativ såhär under sommaren när...
Svar
15
· Visningar
8 011
Senast: Lazy Lady
·
E
Hästvård Läste en intressant artikel som tog upp ett viktigt ämne, bör alla hovar se ut som mustanghovar trots att de inte lever på sådan mark...
2
Svar
28
· Visningar
3 709
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Min häst blev plötsligt halt i förra veckan, fram, troligen en vrickning pga den hårda, ojämna hagen. Markerar endast i trav...
2
Svar
20
· Visningar
2 836
Senast: fnorr
·
F
Hästvård Hej Vi är ett antal personer som nyss flyttat våra hästar ifrån ett ställe med mycket leriga hagar till ett annat ställe med gröna...
2 3
Svar
54
· Visningar
19 597
Senast: Niela
·
S
Hästvård Har en fundering på varför min häst ibland lyfter bakbenen in under sig, ganska så sakta,ganska högt, några gånger, när hon står inne i...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Johanna-79
·
A
Hästvård När vi red hem efter en tur i skogen idag så skuttade det fram två kaniner ur vägkanten och min häst blev rädd, han snubblade på...
Svar
2
· Visningar
1 297
Senast: Anneli 07
·
Hästvård Läste i en tråd där ts bad om råd ang sin halta häst.. Tänkte höra hur ni gör rent generellt? Om hästen är halt, låter ni den vila...
Svar
4
· Visningar
1 426
Senast: TantEster
·
F
Hästvård är det någon som vet vilka mediciner som har livstidskarens? eller helst en bra sida med info om detta...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: fenny_92
·
Hästvård Jag börjar allvarligt undra om min ettåring är gjord av porslin. Olycksfågeln har skadat sig, igen...:cry: Några av er kanske har följt...
2
Svar
25
· Visningar
2 982
Senast: maria_b
·
Hästvård Har jag lyckats få en av de sällsynt klena individerna (som av någon anledning verkar vara vanliga här på buke :p), eller vad tror ni...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 286
Senast: mackan
·
Foder & Strö Är det möjligt. Vallen är några år nu och i år ser det utsom om det blir väldigt lite mat på åkern. Kan man så in mer gräs på befintlig...
Svar
5
· Visningar
1 743
Senast: Strajder
·
Hästvård Tänkte kolla vad ni har att säga om min häst hälta: Det började med att han var halt i höger fram. Tog dit veterinären för att se om...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Kicki_83
·
Hästvård Om man vet att en häst har lätt för att få kolik vad ska man då tänka på?? Vad är bra foder och vad är dåligt? Vad kan orsaka...
Svar
12
· Visningar
2 038
L
Hästvård Lånar en häst som sällskap till min och idag såg jag att det var en hel del små tunna jättekorta maskar eller e det inte mask kanske...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Madick
·
D
Hästvård Hejhej! Har två frågor som ni gärna får svara på. Har ni använt Equi-guards snabb bandage? Är dom bra? Sen undrar jag om man ska...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Dwarf
·
K
Hästvård Hej. Hur mycket kostar en vet.besiktning?? Skall kolla på en häst, ägaren hade inte tänkte göra någon vet.besiktning, efter att ha...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: ishmanda
·
C
Hästvård Hoppas ni har tid att svara på mina okunniga frågor, har inga erfarenheter av veterinärbesiktningar, så jag hoppas att jag inte blir...
Svar
7
· Visningar
1 586
Senast: KonikNemo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31