Eksemhäst..

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare SofaijaHhh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 645
S

SofaijaHhh

Undrar lite om eksemhäst.. för jag har misstankar om att en av killarna har eksem.. är de något som kan komma med tiden eller är det medfött?

och.. hur ser eksem ut på hästen?
kanske en dum fråga enligt vissa men jag har aldrig varit med om eksemhäst så de vore en fördel att veta. :)

Sv: Eksemhäst..

Det finns massor skrivet om det, så gå in på sökfunktionen lite högre upp så får du massor att läsa.

Sv: Eksemhäst..

dom 2 som jag köpt som föl och har fått exem fick det hösten dom fyllt 2 (en korsning, D-ponny och en shettis). en granne hade ett föl som fick svår exem redan första sommaren (russ). det kan nog komma vid olika tidpunkter i livet beroende på anledning (så är det ju tom. för människor)

på mina har det börjat med klåda i man och svans samt att det blivit som "korvar" "hudveck" i man och svans för att sedan bli känsligare och känsligare för varje år trots exemtäcke osv.

Liknande trådar

Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 085
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag försöker hjälpa min släkting att skriva ett juridiskt giltigt testamente. Ja, jag vet att det enklaste och bästa är att gå till en...
Svar
3
· Visningar
393
Senast: Rosett
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka