Hur ge alger till bronkithäst?!!!

Sv: Hur ge alger till bronkithäst?!!!

Vi pratar nog om olika alger, mina är carragen från alg-börje. Ger enligt bruksanvisningen, eller försökte i alla fall...:crazy:

Min häst vägrade att äta dom kokta, så började jag ge dom torra istället.
Enligt alg-börje så ska det ge mindre effekt än att ge dom kokta men kunde vara versamma iallafall.

Jaha, jag ger isländska-havsalger:D

Uppdatering: Nu ger jag upp! Får bara i honom några deciliter som mest. Ska ju ges i 1 liter per dygn och det kommer aldrig att gå. Blandar i maten (betfor samt socker och sirap), men han spottar bara ut det!:crazy:

Måste hitta något annat. Ni som köper örter och ger, var hittar man örterna till bra pris? Pm:a gärna! Var in på min lokala hälsokostaffär, men hon hade inte en susning, pekade bara på en liten förpackning med lakritsrotte för 70 kr....

Ge inte upp!!!
Har du prövat att blanda det i Slobber Masch?
Som sagt tidigare börja att blanda i lite.
S.M ska ju ges varm så då funkar det bra att blanda i algerna (som blir som gele´när det är kallt).
Har du provat att ge små portioner och så flera ggr/dgr ist för "allt" 2/dgr?
Jag köpte en travare som 5-åring som hade SVÅR hosta, gav honom alger när han var som sämst, han blev 25 år!!

Näe, det är Isländska havsalger.
Ger inte mineraler. Bara algerna och kalk. :grin:

Men är det sådana som du kokar?:confused:För när jag höllt på med det så var det oxå 1l/dgr som gällde.
Men då låter ju det som du ger mkt enklare!!

Näe jag kokar dom inte heller:grin:
Jag ska ta en bild på hinken som dom är i och sen skriva ner info om det. Men det gör jag i morgon känns lite tajt att åka ner till stallet nu:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka