Eget flugmedel

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare kaktusen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 7 677
Sv: Eget flugmedel

min kompis använde sig av endast äppelcidervinäger som hon sprayade på hästen
fungerade utmärkt!
även om hästen inte doftade så väldans gott men .. :P

Sv: Eget flugmedel

Att djungelolja skulle vara förbjudet för djur har jag svårt att tro??? Vad fasen man har ju det på människor och dessutom står det på flaskan att det ej bör användas av barn under tre år. Med det vill jag säga att det skulle vara ok att använda det på barn, men inte på djur??? Sedan är det ju så utspätt med en massa annat så koncentretionen är ju mycket låg. Jag har under alla år jag haft häst använt mig av detta, och hittills ALDRIG haft någon som reagerat.
Å ska man vara lite hemsk så testas ju de flesta produkter på just djur innan det godkänns för människa...

Och nej man måste inte ha djungelolja, men jag bor ju i norra sverige i myggskogarana :) Och jag tycker nog att det blir ngt effektivare av djungeloljan. Men man kan ju självklart skippa den om man inte har den hemma just då man gör medlet.

Liknande trådar

Småbarn Vår dotter fyllde 3 år i helgen och vi har pratat om att det är dags att sluta med napp då. Hon har fått välja om hon vill lämna dem... 2
Svar
23
· Visningar
1 532
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 117
Senast: MayGrace
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 372
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
1 992
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka