Eget flugmedel

Sv: Eget flugmedel

min kompis använde sig av endast äppelcidervinäger som hon sprayade på hästen
fungerade utmärkt!
även om hästen inte doftade så väldans gott men .. :P

Sv: Eget flugmedel

Att djungelolja skulle vara förbjudet för djur har jag svårt att tro??? Vad fasen man har ju det på människor och dessutom står det på flaskan att det ej bör användas av barn under tre år. Med det vill jag säga att det skulle vara ok att använda det på barn, men inte på djur??? Sedan är det ju så utspätt med en massa annat så koncentretionen är ju mycket låg. Jag har under alla år jag haft häst använt mig av detta, och hittills ALDRIG haft någon som reagerat.
Å ska man vara lite hemsk så testas ju de flesta produkter på just djur innan det godkänns för människa...

Och nej man måste inte ha djungelolja, men jag bor ju i norra sverige i myggskogarana :) Och jag tycker nog att det blir ngt effektivare av djungeloljan. Men man kan ju självklart skippa den om man inte har den hemma just då man gör medlet.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 012
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 100
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 547
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka