Back on Track till ben, vilken modell?

Sv: Back on Track till ben, vilken modell?

Tack allihop för bra respons! Nu börjar jag komma bättre överrens med mina paddar, men när jag får råd blir det nog ett par fluffiga paddar eller snabbandage ändå! Går fortare med snabbandagen så de lockar...

Fråga:
Kan man linda med B o T på rena men fuktiga ben? Eller måste jag vänta tills de är helt torra/frottera dem torra innan jag lindar?

jag har ofta lindat på fuktiga ben..brukar försöka torka dom med papper så mycket de går och de har funkat bra.

finns det olika storlekar på skydden? isf kanske du fått för stora? Min får ha XL i alla vanliga skydd så hon har vekligen stora ben, och långa. Kanske kan det vara att skydden på något sätt är för långa för din hästs ben eller något, för så ska de inte göra.

ja tror de bara fanns en storlek när ja köpte dom, i längd så är dom jättebra, jag har tagit bort korreborren och lindar över paddarna istället..och de funkar.

Tack! Ska man vänta på helt torra ben denna årstiden så kan man ju få vänta...

På de tjocka dubbla med kardborre så är det inga problem alls med fuktiga ben. Fukten transporteras ut från padden och lägger sig i ytterlagret. Himla smidigt!

Jag håller med fullt. Mina har dock inga egentliga problem utan har i förebyggande syfte i perioder när de arbetas hårt osv. Jag blir mer och mer övertygad om kardborrepaddarnas fördelar :)

AnnBur: Ännu en med bra erfarenheter :) Jag får nog villigt erkänna att mina "källor" är överbevisade.

Alla: Hur är hasskydden fr BoT? Ena pållen har mkt gallor i ena hasen. Han har opererats för lösa benbitar men en galla finns kvar. Har hört flera som har gillat effekten av dessa men att de sitter dåligt (hasar ner), har ni nga erfarenheter eller ska man chansa vilt och testa i blindo?

Mvh Jate Volim

Jaha, där hade vi ngn med erfarenhet av hasskydden. :crazy:
Vänta med att använda hasskydden till skaven försvunnit hyfsat (inga sår) och spraya sedan massa pälsglans på området dagligen innan du tar på skydden. Brukar fungera mot bl.a. täckesskav så kanske även mot detta?

Mvh Jate Volim

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: Scata
·
Hästvård Hej! För att förebygga svullna natt- ben vad föredrar ni : Linda själva och med vad ? Med paddar / utan / hurudan linda ?Eller Back o...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 972
E
Utrustning Jag har ett litet bekymmer, jag verkar inte kunna hitta padar som sitter bra på min ponny! Det blir liksom tjockt och klumpigt, och så...
Svar
10
· Visningar
1 390
Senast: -moa-
·
Hästvård Ni som har Back-on-track-paddar med kardborreknäppning: vilken storlek skulle ni köpa till ett normal-stort halvblod (normalt tjocka...
Svar
11
· Visningar
5 601
Senast: Olympus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka